söndag, maj 20, 2007

Trädgårdsarbete och hundkurs

Jaha, ännu en dag som har rasslat förbi i en rasande fart. Idag var det strålande sol igen, efter gårdagens regnande. Vi började dagen med gräsklippning (B) och städning (jag), fortsatte med trädgårdsarbete, hundträning och hundkurs. Jag ryckte alltså in som medhjälpare på S's kurs och det gick väl bra vad jag kan bedöma. Nästa gång har de avslutning och då ska jag också vara med och "examinera" järnmärkesproven.

Igår kväll så gjorde jag en räd i trädgården - eftersom det hade regnat hela dagen så var ju sniglarna så klart "på hugget". Och den här gången blev det helt klart personligt rekord. 250 (ja, tvåhundrafemtio) stycken samlade jag ihop och "gjorde av" med. Idag på förmiddagen blev det väl en 10 st till. Urk. Och nu ikväll börjar de komma fram igen så jag ska ta ett varv med hink och tång igen nu. B börjar prata om att skaffa myskankor - vi var ju inne på det häromåret. Tror dock att de skulle rymma hemifrån rätt snabbt med tanke på Hampus och Otto. Igår kväll förde Otto ett väldigt liv medan jag plockade sniglar. Det visade sig att igelkotten hittat in i trädgården. Och när jag kom så skulle Hampus vara lite ball (!?) och apportera (??) den till matte. Ovanligt korkat - taggar i munnen...

1 kommentar:

Anonym sa...

Men hallå... apportera igelkott?!