onsdag, maj 02, 2007

Shopping-skov

Det här blir en konstig vecka. Eftersom jag jobbade i måndags (inga lediga klämdagar här inte) så blev den dagen på något lustigt vis både måndag och fredag samma dag - eftersom det var röd dag och ledigt igår. Gårdagen blev alltså på något vis både lördag och söndag...?! Idag är det alltså onsdag, med en viss måndagskänsla. Förvirrat? Absolut. Jag hoppas att jag kommer "rätt på det" till på fredag...

I måndags var jag ute på lite "arbete på fältet" på eftermiddagen och på hemvägen passade jag på att susa in på ett shoppingcenter här i krokarna - jag brukar ju "få upp farten" när jag har fått shoppingassistans av H. Det funkade även den här gången... Med viss hjälp av MMS och telefonsamtal med H, kom jag ut från Skopunkten med inte mindre än FYRA (4) par skor. Jag hoppas verkligen att B inte läser här (jag tror faktiskt inte ens att han är medveten om att jag bloggar) för han är fortfarande lyckligt ovetande om denna utsvävning. Det var rea på tre av dessa par och med företagets ständiga "ta 3 betala för 2" erbjudande så betalade jag alltså för 3 par och tog 4... Till det totala beloppet av 550 kr. Egentligen är jag inte så förtjust i billiga skor, vill hellre ha något "rejält" (som Ecco) men den här gången kände jag verkligen ett behov av att förnya rejält och på det här viset fick jag ju 4 par för mindre pengar än ETT par Ecco (jag hade tittat på ett par såna också nämligen) kostar.

Jag tror ju att jag har någon slags defekt i mina kvinnliga gener eftersom jag inte gillar att shoppa. Fast ibland tror jag att det handlar lite om att jag är snål. När det gäller vissa saker - som "jobbkläder"... Gäller det däremot sånt som ska användas på fritiden, då får det kosta (men inte hur mycket som helst). Gummistövlar, regnställ, walkingskor, kängor - sånt måste ju fungera, och då kostar det...

Igår hade vi en sån där dag med jobb i hemmet. Jag städade, B grejade med dammen. Det har nämligen framkommit att det grumliga vattnet beror på att de busiga guldfiskarna gräver (!) i jorden runt växterna. Lösning = lägg singel/grus ovanpå jorden. Hoppas det hjälper nu!

Jag attackerade även lite ogräs - det är ju den där kirskålen (jag forsätter envist att tro att om jag håller efter den så går den i alla fall inte i blom och fröar av sig) och så passade jag på att gräva upp några maskrosor också. Återigen är jag övertygad om att detta mer handlar om ett behov av att göra något konkret med händerna som det syns ett omedelbart resultat av (åtminstone i korgen där ogräset samlas), än om att jag tror att jag ska utrota detta ogräs...

På kvällskvisten körde vi ut på BK för att kolla så att det inte skulle dyka upp några förvirrade kursare till Bs agilitykurs. Det gjorde det inte, så vi hann träna lite själva istället.

Idag var det alltså arbetsdag igen och nu på kvällen har jag hållit kurs - och även hunnit träna lite själv. Det är ju rutan och fjärren vi behöver jobba med, så idag blev det fritt följ (vänstersvängar), läggande, inkallning med ställande och fjärren. Imorgon ska jag vara "jourinstruktör" eller vad det kallas men jag ska väl förhoppningsvis hinna träna lite själv också - och då är det dags för "Rutan"!

1 kommentar:

Anonym sa...

Men jösses vad mycket shopping! Fyra par skor?! Hoppas det var bättre köp än när jag köpte två par på samma kedja för några år sedan. De var i stort sett oanvändbara...

Busiga guldfiskar? :D

Hade definitivt måndag igår. Måndagar är min dag att svara i växeln på jobbet och det tog fram till lunch innan jag kom på att jag inte behövde slänga mig som en ilsken kobra på telefonen varje gång det ringde.