måndag, maj 21, 2007

Lediga stunder jag aldrig har?!

Gårdagskvällens snigelresultat: 198 st... och då hade det INTE regnat igår över huvudtaget. Urk. Det här är ju en strid jag aldrig kan vinna, men varje dödad snigel är ju 100-tals sniglar som INTE föds... Jag kämpar vidare med tång, hink och "snigeleffekt".

Idag var första gången på 2 veckor som jag tillbringade på kontoret. Något hektiskt - det dyker alltid upp en massa saker när man väl kommer på plats. Sen ÄR det full fart i projektet just nu... Vi skulle behöva personlighetsklyva oss, flera av varje projektmedarbetare!!

Mitt i allt detta kom en förtvivlad kollega och undrade om jag hade några tips på privatinstruktör när det gäller hund - de har lite problem med familjens vovve och nu var det lite akut... Vad göra - jo sätta igång och ringa/sms:a till de jag känner i "rätt" del av Skåne och försöka få fram något lämpligt namn. Det har sina sidor att vara kontorets "hundnörd"!!

Ovanpå detta har jag då min lilla (?!) lista med saker att göra på "lediga stunder jag aldrig har" (jämför Ture Sventons sekreterare, om ni har läst de böckerna). Försöker bocka av åtminstone någon sak per dag. Det jobbiga är att det verkar fyllas på i snabbare takt än jag bockar av?! Jag fixar ju dock fortfarande att ta sådana dagar när jag inte gör särskilt mycket. Det klarade jag inte för en sisådär 10 år sen... då var jag nästintill hyperaktiv, hela tiden.

Imorgon blir det möte i Ängelholm igen. Och om några timmar är det dags för dagens snigeljakt... Innan dess ska jag... ja, just det... hinna med lite smått o gott...!

2 kommentarer:

Unknown sa...

Va? Hade Ture Sventon en sekreterare? Snacka om taskigt minne - det enda jag kommer ihåg är att temlorna såg ut som russin när de kom ut ur kylen!

Ia sa...

Blä, vilka äckliga sniglar du plockar. Tur att jag inte har sådana i trädgården. Apportera igelkottar låter inte så kul, hoppas nu att han tar annat i munnen efter att ha stuckit sig.
Och en än gång Bibbi, du måste kola ner, jag blir trött bara av att läsa allt du ska göra. Lycka till på lydnadstävlingen, håller tummarna.