tisdag, oktober 14, 2008

11,94

Jag kan inte låta bli att göra en snabb kommentar till dagens notering på bensinpriset! Under 12 kr-strecket! Wow!

Jag ska härmed lugna de läsare som i kommentarer till förra inlägget oroat sig för att jag skulle vara på väg mot den berömda väggen... Jag HAR varit på väg in i den, för ca 10 år sedan. Och jag mådde MYCKET sämre då, än jag gör nu. Det finns fortfarande en sund distans till det mesta av det jag sysslar med (bl.a. jobbet, vilket min chef häromsistens uttryckte en viss... "nöjdhet" med: "du verkar inte ta saker så personligt längre"). När det gäller studierna så är jag nöjd med "godkänd" på uppgifterna - detta kommer från en person vars hela värld rasade samman över betyget 2 i ett ämne på höstterminen sista året på gymnasiet. Så nog har jag satt krav på mig själv - förr...

Igår skulle jag vara vikarie för B på nybörjarkursen i agility, eftersom älgjakten startade. Nu blev det dock så att han var hemma eftersom den tilldelade älgen på marken ifråga, fick lämna jordelivet redan på morgonen. Så vi var plötsligt 3 ledare på kursen... B har också tjatat lite på klubbens ordförande O om att han borde testa agility någon gång. O har nämligen fungerat som tidtagare på våra tävlingar och börjat komma med en del kommentarer som tyder på ett visst "agilitytänk". Det var så det började för mig... Titta på, fundera och vilja prova själv... O tävlar normalt sett elitsök, så vi trodde väl inte riktigt att han skulle nappa, men se - en utmaning är till för att tas! Så vi fick en "bonuskursare" igår (det var några i gruppen som saknades, så det var ingen som blev "lidande" av detta) och jag måste säga att för att vara första gången imponerade de - inte minst i slalom!

Idag var jag på jobbet redan 07.15. Älgjakten påverkar även mina morgonvanor... eftersom jag ändå vaknar när B stiger upp, så kunde jag lika gärna köra till jobbet. Och idag ska jag försöka få klart ett dokument som behövs imorgon, så nu blir det till att jobba till jag är färdig. Punkt slut. Och slut på "smygbloggandet".

4 kommentarer:

Miafia sa...

Hej Bibbi, ja våra vägar har mötts på Mialenas blogg. Och så ska vi springa tillsammans nästa höst:-)
Apropå bensinpriset så ligger vi fortfarande över 12 strecket, men hoppas på att det går ner här oxå. Skönt och bra för plånboken att något går åt rätt håll.
Ha en bra dag!
/Marie

Unknown sa...

Vill bara att du tar hand om dig vet du!!! :)

Anonym sa...

O kanske har smygtränat, precis som jag och Iza gjorde. ;-)

Bibbi sa...

Lotta, det finns ju inte så stora möjligheter till "smygträning" eftersom det inte är så många som har nån... agilitykunskap... i den här klubben. Tror snarare det handlar om en mycket samarbetsvillig hund! Och en husse som är bra på att vara tydlig...

Marie, välkommen hit!