onsdag, oktober 22, 2008

Host, host, host

Jaha, då sänkte förkylningen mig totalt till slut, det blev bara sämre och sämre under dagen igår. Idag är jag hemma och nerbäddad i soffan. Så länge jag inte rör mig så går det ganska hyfsat men så fort jag gör något så håller jag på att hosta upp lungorna - eller åtminstone känns det så.

Helgens domarutbildning var i alla fall ett lyft - efter en hel helg så kan man ju ibland känna sig mentalt "slut", den här gången var det snarare tvärtom. Jag körde hem och var alldeles "uppfylld". Nu har jag inte "vågat" (?) läsa utvärderingarna ännu, men det kändes som att de 8 deltagarna var nöjda. De var i alla fall väldigt engagerade under helgen - ett stort tack ska ni ha! Ett stort tack också till våra "provekipage" som visade freestyleprogram "på riktigt" i ett ridhus i söndags förmiddag. Detta bekräftade återigen att det är en väääldig skillnad på att titta på filmade ekipage och se den här sporten "live". Jag hoppas verkligen att de här eleverna, efter slutförda uppgifter och praktisk examination, kommer ut och dömer - det behövs fler som dömer, så vi får fler tävlingar och fler bedömningar. Sporten är ju väldigt subjektiv så det som en domare gillar - kanske inte går hem hos en annan domare. Och detta tycker jag inte är något konstigt egentligen - vi är ju alla olika!

Idag ska jag som sagt försöka kurera förkylningen. Den här veckan var ju egentligen den sämsta på länge att bli sjuk, men sånt råder man ju inte över. Dessutom är jag ju inte direkt förvånad - det har ju som sagt känts som att något varit "på gång" rätt länge, och det brukar ju tendera att komma lagom till såna här intensiva perioder (eller möjligen precis efter, om man har tur). Jag ser verkligen fram emot helgen som är totalt "obokad"! Tid för promenader i skogen, kanske något "hobbyspår" åt Hampus (om han inte får följa med husse och Otto på jakt) och försöka få lite struktur på hemmet. Det är inte okomplicerat att bo mitt i en byggarbetsplats...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas du kryar på dig snabbt så att du kan njuta av helgen!

Unknown sa...

Usch vad jobbigt! Krya på dig!!!!

Anonym sa...

Hoppas din hostá inte sitter i som min, är inne på tredje veckan, inte alls kul och ingenting hjälper. Jo, en sak hjälper och det är lyckan att sitta och titta ner i valplådan och se dessa sex små kryp utvecklas mer och mer för var dag som går. Synd att det inte är jaktcockrar som jag har för då hade det funnits en toppenkille till dig i denna kull.
Krama och krya på dig.
Ia

Bibbi sa...

Ia, jag ska inte ha nån hund just nu i vilket fall som helst... :-)

Anonym sa...

Jag bara skämtade med dig.
Kram Ia