lördag, oktober 04, 2008

Sämsta hittills...

Jaha, då har vi i alla fall varit på säsongens sista agilitytävling. Inomhustävlingar i ridhus är inget som lockar, kan jag säga.

Första loppet idag var en hoppklass som bitvis var något trixig, men på inget sätt oöverstiglig. För oss blev det dock tunnlarna som var det loppets stora bekymmer. Av någon anledning ville inte Hampe in i tunnlar? Så det blev vägran - på 3 olika tunnlar?! Han var "på" i starten, mellan vägringarna blev det ändå ett bra flyt och slalomingången satt fint - men då blev det 5 fel för att han skulle ur slalomet för tidigt istället...?! Tänk om det alltid var samma sak som krånglade, då hade det varit lättare att träna på just "det" liksom. Som rutan i lydnaden... Men här dyker det liksom upp nya konstigheter varje gång.
Agilityklassen ska vi inte tala om - där vägrade han 2 ggr på första hindret och 3:e gången på andra hindret - som var slalom (sprang förbi). Jag fattade ärligt talat ingenting, tog några hinder och sprang rakt ut. Kändes INTE som att det var läge att traggla runt hela banan. Det var nog vårt sämsta försök till lopp i historien. Möjligen blev det lite "tätt" mellan loppen då vi hade ett ganska sent startnr i hoppklassen och ett halvtidigt i agilityklass?
Nu ska jag ägna lite tid åt mina studier. Det stör mig lite att jag fortfarande inte har fått någon återkoppling på den ena inlämningsuppgiften från i söndags, men det är väl bara att köra på med nästa. Blir det "gör om, gör rätt" så är nästa inlämningstillfälle i januari, så det är ett tag dit.

Inga kommentarer: