söndag, oktober 26, 2008

Höstrusk

Jaha, då var det sk "normaltid" igen. Hur något som infaller 5 månader av 12 kan vara "normalt" är en ständig gåta för mig. Personligen hade jag gärna haft "sommartid" året runt. Det blir mörkt så det räcker på kvällarna ändå...

Helgen har rasslat på - städning både inne och ute (växthuset tömt bl.a.), B har målat och hundarna har lekt i trädgården... Det blir inte så stora händelser såna här helger, men det är skönt att inte ha några tider att passa! Idag har jag rensat lite i bokhyllan i sovrummet. Välbehövligt och mer ska det bli. Nu åkte i alla fall medlemstidningar från år 2000-2002, från 2 klubbar jag inte är med i längre. Funderar skarpt på att låta även följande årgångar gå samma väg, dvs till pappersinsamlingen. Man kan ju inte spara på allt!!!

Gjorde även en liten röjning i garderoben och fick ihop en papperskasse med kläder som är i hyfsat skick men som jag inte använt på länge (och i vissa fall nog inte ens kommer i längre) = kan skänkas till "bättre behövande".

Båda dessa projekt behöver det fortsättas med, men det får blir en annan dag. Nu måste jag lägga lite krut på föreningsverksamhet, studier och annan "datorrelaterad" verksamhet. Har upptäckt att jag har en tendens att undvika datorn från fredag kväll till söndag kväll just nu. Vet inte vad detta tyder på men något är det väl....

3 kommentarer:

Anonym sa...

Datorundvikandet ska du nog se som ett friskhetstecken. :)

Unknown sa...

Vill du komma och kasta saker hos mig också? Akut behov!!!

Anonym sa...

Låter härligt med rensning. Detta gjorde jag förra veckan och då åkte alla Botkyrka Brukshundsklubbs, alla SSRK:s och även Hundsport i pappersinsamlingen, har nu bara sparat två år tillbaka av Hundsport och fem år tillbaka av Cockertidningar. Även garderoben fick sig en ordentlig rensning.
Ia