måndag, oktober 20, 2008

Äntligen!!

Jag trodde väl aldrig att jag skulle skriva så om en förkylning, men till slut så bröt den ut. De där virusen som jag tycker att jag har haft i kroppen i minst en månad övermannade nu immunförsvaret och slog till, om inte med full kraft så i alla fall i högt tempo, i lördags. Först trodde jag att det var en hel dags pratande som gjorde att jag hade ont i halsen men när jag vaknade mitt i natten och det verkligen VÄRKTE i halsen så insåg jag att det nog var något annat. Igår kom resten av symptomen, snuva och framåt kvällen även hosta. Så det är en snabb-förkylning den här gången verkar det som?! Hoppas bara det fortsätter i den stilen så att jag blir frisk snabbt också - den här veckan har jag verkligen inte tid att vara borta från jobbet men blir det inte värre än det är nu så är det inget problem. Får se till att hålla behörigt avstånd till mina kollegor när jag nyser och hostar bara...

Helgens övningar har gått bra, jag tänkte skriva mer om det vid senare tillfälle.

Jag har fått svar på ytterligare en inlämningsuppgift, den här gången organisationssociologin (den som skulle levereras förra söndagen). Den blev godkänd, men återigen tycker läraren att jag kunde utvecklat lite mer och anknutit mer till litteraturen. Lustigt nog är just det sistnämnda vad jag själv tyckte om ett av de arbeten jag granskade i veckan. Egentligen är jag inte förvånad över att jag får den här sortens kommentarer för jag lägger ju ärligt talat inte alls ner så mycket tid som jag kanske borde på de här studierna, jag gör det ju heller inte för att få höga betyg utan mest för att jag tycker att det är roligt att lära mig något nytt och att jag har en känsla av att det kan vara bra att ha några högskolepoäng med i CV:t...

1 kommentar:

Unknown sa...

Det är lurigt det där med litteratur. Men det är ju lite det man ska lära sig att göra också - "problematisera" som en av mina gamla lärare tjatade om...