fredag, november 07, 2008

10,64 igen...

Även idag lyckades jag tanka för 10,64... Tänk - jag minns när bensinen kostade... ja just det, vad kostade den egentligen när jag tog körkort. Hm. Det är alldeles för länge sen...

Igår kväll var det egen träning som gällde - körde samma bytesövning som kursarna fick köra i onsdags. B var tvungen att jobba över så jag körde lite med Otto också så han skulle få lite aktivering. Hej och hå - den lilla huliganen är ju kanske inte alltid så lyhörd på vad matte vill. Han skulle till varje pris upp på vippen - från sidan?! Till slut lyckades vi i alla fall bli överens om vilka hinder, och i vilken ordning, som ingick i övningen! Hampus var hyfsat "pigg" på banan men snabb, det blir han ju aldrig, så är det bara. Men vi har ju heller inga SM-ambitioner. Vet inte om jag skrev det igår men när vi körde lite innan kursen, så lyckades jag faktiskt få till ett litet högerslalom - visserligen bara 4 pinnar, men det är en början. Man får ju ägna sig åt utmaningar på den nivå där man befinner sig helt enkelt! Nu är frågan - hur få kursgänget att träna vidare över vintern... Funderar på att erbjuda mig att köra med dem som "träningsgrupp" någon gång i veckan. Vi får väl se. Pratade lite med K igår som ska hjälpa mig med spåren på söndag, hon konstaterade samma sak som jag - vi har väldigt få tävlande i den här klubben, oavsett gren. Det är lite synd och frågan är vad det beror på?!

Idag har det varit styrgruppsmöte på förmiddagen och på eftermiddagen slet jag vidare med manualer... Jobb, jobb och jobb.

Nu ikväll så har B stuckit till skogs - älgjakten fortsätter så länge de inte har fyllt kvoten. Så nu ska jag försöka hinna med lite studier. Imorgon är det jag och hundarna för hela slanten (och lite "hemarbete" som dammsugning och så) och på söndag är det dags för årets appelltävling. Måste ta och läsa på reglerna lite (jag är bitr tävlingsledare igen - måste hitta en utbildning som funkar i tid och avstånd så jag kan bli auktoriserad nån gång...) och göra ett upplägg för lydnaden. Av de ursprungligen 15 anmälda är vi nu (eller i alla fall igår kväll) nere i 9 spår efter diverse återbud. Så vitt jag vet är det fortfarande 10 sökekipage och det är ju roligt (men inte mitt "bord", vi delade det hela i 2 grupper)!

Inga kommentarer: