lördag, november 08, 2008

Vila, det kan man göra...

... nån annan gång. Inte den här helgen i alla fall.

Började förmiddagen med att skriva några bidrag till gruppdiskussionerna på organisationssociologikursen. Sen ringde I som är tävlingsledare imorgon och frågade om jag hade koll på pinnarna till spåren. Ehh... nä... eftersom såna saker liksom bara brukar "finnas" så hade jag faktiskt glömt att fråga om det den här gången. Vi bestämde att ses på klubben vid halvtolvtiden och titta lite på lydnadsupplägg m.m. Och det vet ju alla som håller på med sånt här, hur det blir. Det ska tränas (lite lydnad), det ska fikas (utöver planeringen) - och vips så hade 2 timmar gått?! Hem och köra dammsugare o golvmopp i halva huset - medan golven torkade tog jag en promenad med hundarna och sen grävde jag ner tulpanlökarna jag köpte för ett par veckor sen. Hade nästan glömt dem... Fortsatte sedan med städningsprojektet och fick ÄNTLIGEN upp mina nyinköpta gardiner. Postorder, färdigsydda panellängder. Bild lånad från Jotex. Hm - om en månad ska väl julgardinerna upp så jag vet inte riktigt hur smart det här var. Men det blev fint - tycker jag i alla fall. Vi får se vad B tycker.
Ytterligare ett diskussionsinlägg har jag skrivit, tidplanen för morgondagen har jag justerat och jag funderar som bäst på om jag ska försöka ta mig i kragen och laga någon form av mat - det är lite halvtomt i kylen, jag hade ett tag en plan på att jag skulle åkt och handlat men det ramlade bort ur dagsprogrammet. Just nu lutar det väldigt skarpt åt att jag ringer pizzerian i byn!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Snygga! Känner igen fönstret och "utsikten". Jotex fotar nämligen allt på samma ställe där jag fotar grejorna till "min" katalog. :)

Anonym sa...

Kan du inte lägga upp lite bilder på utbyggnationen? Jag är så nyfiken på hur det ser ut hos er...Nina L.

Unknown sa...

Tjusigt! Julgardiner - det är ju fortfarande september!!! :O Vart blir tiden av...

Bibbi sa...

Lotta: Jag är inte alls förvånad över det... De ägs väl av Ellos numera om jag fattat saken rätt.

Nina: Finns en speciell blogg för det, jag skickar en inbjudan!

Mialena: Det ÄR några veckor kvar till julgardinerna, men du konstaterade ju själv att det är jul i butikerna sedan länge...