fredag, april 23, 2010

Host, host...

Igår tog jag mig samman och ringde den vårdcentral där jag är "listad". Har bara varit där 2-3 ggr kanske sedan jag flyttade ner till Skåne, jag är ju tack o lov ganska frisk av mig. Jo, visst kunde jag få komma in för provtagning...

Igår kväll lades den mesta tiden på de sista förberedelserna inför spårtävlingen imorgon, kolla rutor, sätta nummerskyltar osv.

Idag körde jag alltså till vårdcentralen och ett blodprov togs, inget fel på det och därmed ingen medicin. "Antagligen ett envist virus" och eftersom det mest är på dagarna jag hostar var det ju inte läge för morfin-baserade hostmediciner, jag måste ju kunna jobba och ta mig till och från jobbet... Suck. Det som retar mig lite är att jag inte ens fick träffa en läkare, utan bara sjuksköterskor. Körde ner på klubben efteråt för att dubbelkolla ett par saker inför morgondagen och där träffade jag K. Som är pensionerad - läkare...! Och dessvärre bara bekräftade att, jo, virus kan vara envisa. Jaha, jag får väl ta och trycka i mig mer receptfria hostmediciner och se om det hjälper. Är så trött på det här nu!

Jätteregnskuren hängde i trädtopparna när jag kom hem men nu verkar den ha passerat så nu är det läge för en hundprommis. Det ÄR en utmaning med tre koppel varav ett där andra änden fladdrar som en fjäril... :-)

Inga kommentarer: