onsdag, april 14, 2010

På kurs igen – och lite annat

I måndags började jag och Lazer på valpkurs. Som instruktör är det ta mig katten inte helt lätt att sätta sig i “skolbänken”! Tur att det är studiecirklar vi bedriver, så att även jag som deltagare får vara med och tycka när mina kurskamrater har funderingar. Det är, som vanligt på valpkurs, alla nivåer på hundägarna – från förstagångsägare till mer rutinerade förare. Och alla sorters hundar, från schäfer till blandraser. Ska bli kul, men mina instruktörskollegor får väl tejpa igen truten på mig om jag blir för jobbig… :-)

I fredags pratade vi semesterplanering på jobbet. Jag trodde ju aldrig att jag skulle se fram emot att fylla 40 – men då får man en extra semestervecka! Nu är det ju ett par år kvar dit men ändå…

Igår jobbade jag hemifrån – halva gruppen skulle på möte i Alvesta så då passade det bra att sitta hemma och “grotta” lite i felrapporter och annat. Jag har ju konstaterat att jag är en “självgående lagspelare” när det gäller jobbet (hade en intressant maildiskussion om detta med en bloggvän för ett tag sedan). Behöver vara en del i ett sammanhang, ha människor att bolla funderingar med vid behov, men samtidigt trivs jag med att vid vissa tillfällen få stänga in mig helt och jobba utan någon som helst påverkan från omgivningen. Eftersom vi sedan i höstas sitter i kontorslandskap och jag även tidigare delade arbetsrum med 2 andra personer, så är det där med “lugn och ro” inte alltid helt lätt att uppnå på kontoret. Nu är jag nog ändå inte den mest lättstörda utan är hyfsat bra på att gå in i det jag håller på med, men ibland är det som sagt skönt att inte ha andra människor kring sig. Jo – jag gillar mina arbetskamrater, tro inget annat!

Igår kväll var det andra gången på fortsättningsagilitykursen som jag är med och håller i, det är en utmaning med dessa olika nivåer och målsättningar! Någon vill tävla, någon vill bara “låta hunden ha roligt”. Den sistnämnda kategorin fascinerar mig lite för av dessa ser vi aldrig något på klubben under “icke-kurs-tid”. Kan inte låta bli att undra: Ska hunden bara ha roligt en gång i veckan under 8 veckor på våren och 8 veckor på hösten? Årets resterande 36 veckor då??

Jag fick ju som sagt bilder från agilitykursen under påskhelgen. Sen ramlade det in bilder från tävlingen i lördags också i mailboxen. Som vanligt konstaterar jag att Otto är snyggare än jag på bilderna!

Vi börjar med en stilstudie från tävlingen i lördags:

BIBBIotto2 copy

(Tack Therese för bilden!)

Och så lite kursdokumentation:

Bibbi o Otto 3

Otto är som sagt snyggast på bild utan mig!! Vilken stilstudie!

otto o bibbi 1

Att “hålla i” hunden är inte särdeles enkelt med denne yvige herre men här ser det ut som att Camilla som höll i kameran lyckades fånga oss i en tajt och bra sväng! Troligen är det det röda hindret som sticker fram i högerkant på bilden som är nästa hinder.

otto o bibbi 2

Och så full fart framåt på raksträckan!!

(Tack Camilla för dessa bilder!!)

2 kommentarer:

Lotta sa...

Märkligt det där, brukar drabba även mig – att hunden ser bättre ut än jag. ;-)

Maja o Meja sa...

Det där såg inte illa ut! Kör hårt!