torsdag, april 15, 2010

Vårtecken och manfall

Idag flög det förbi en humla när jag gick "valpvänliga" rundan med hela flocken. Jajamen - att hålla reda på 3 koppel börjar flyta igen nu... Det är ju några år sedan sist, Otto hann ju inte bli så gammal att han fick börja följa med på promenader innan Simba gick bort. En humla! Det måste väl vara ett vårtecken?! Ett annat vårtecken när man bor på landet är att det luktar. Skit!! Överallt läser man att "välbrunnen gödsel luktar inte". Så då är det nog inte välbrunnen gödsel bönderna kör ut på åkrarna...

Lazer har tagit ytterligare ett steg på utvecklingsstegen förresten, men det hände nog redan i måndags. Han kan ju inte bara gå uppför trappan till övervåningen, utan även ner igen.

Det är ju snart spårtävling och i sedvanlig ordning är jag biträdande tävlingsledare (vilket i praktiken betyder att jag gör det mesta, utom att skriva på papprena). I år provade vi ett nytt grepp, istället för dubblerad högre-klass så har vi högre på lördagen och lägre på söndagen. Max 10 spår sa vi, för det har det vid tidigare tillfälle gått att få in på de marker vi har tillgängliga. När anmälningstiden var slut hade vi 9 högre och 6 lägre. Idag är vi nere i 8 högre och 3 lägre. TRE lägreekipage!! Det är ju nästan så det är löjligt att släpa ut domare och spårläggare... Kunde ju gärna fått fördelat sig lite annorlunda då jag har sämre tillgång på funktionärer på lördagen när det är fler tävlande. Typiskt!!

Kvällen har ägnats åt medlemsmöte på klubben inklusive lite valpträning + lite kontaktfältsträning med Otto före mötet, samt smörgåstårteätning efter mötet. Själva mötet var det längsta medlemsmöte jag varit på hittills i den här klubben, men vi hade kongresshandlingarna och ett par punkter till som det blev lite diskussion runt. På ett sätt är det ju trevligt med möten som man bara "klubbar igenom" men det är ändå lite sunt om det finns saker att diskutera kring!

2 kommentarer:

Lotta sa...

Humla klarade jag av redan i söndags. Den höll på att skrämma livet ur mig när jag satt i solen och halvsov. :)

Det verkar rent generellt som om det är dåligt med anmälningar, och därmed även dåligt med reserver, till tävlingarna så här långt. Troligen beror det väl på vintern och att folk inser att de inte tränat tillräckligt.

Bibbi sa...

Jag tror också på teorin om att vintern var som den var och antalet anmälda...

Idag utökades vårtecknen med sädesärla. Möjligen har jag sett någon tidigare utan att ha tänkt på det men idag registrerade hjärnan...