lördag, maj 08, 2010

Det regnar...

... vilket gör att dagen idag - helt enligt plan i o f s - kommer att ägnas åt mestadels "inomhusaktiviteter". Lite lydnadsövningar med Otto ska jag nog försöka klämma in också, han visade med all önskvärd tydlighet igår kväll att han tyckte att gårdagen varit riktigt ap-tråkig (vilket den med hundmått mätt säkerligen var också). Det var en kudde som gick åt fanders (igen) och det var ju en jäkla tur att det inte var en med dun i! Eftersom Lazers mage är som den är så vill jag inte att hundarna leker för mycket heller vilket naturligtvis gör livet ännu tråkigare ur Ottos perspektiv. En liten förbättring tyckte jag mig i alla fall spåra avseende valpmagen imorse, hoppas hoppas hoppas att det fortsätter i den riktningen. Eftersom man inte precis släpar ut en 5 månaders valp med magproblem på några längre promenader så blir det till att sysselsätta Otto på annat sätt idag, som sagt. Eventuellt får Hampus vara valpvakt en stund och så går jag och Otto ut själva ett tag, vi får se hur jag får till det.

Har en massa grejor jag ska försöka hinna fixa idag, inne, när det nu regnar och jag är ensam hemma och kan röja runt bäst jag vill. Det är dock riskabelt att sätta sig vid datorn upptäckte jag, skulle bara låta golvet i köket torka innan jag fortsatte med städningen och vips hade det gått en halvtimme...

Och om det är någon av mina läsare som är innehavare av en HP-skrivare som behöver färgpatroner, så har jag ett par stycken över. Vår gamla skrivare blev ju skrotad för en tid sedan till förmån för en Samsung. Sitter nu med färgpatroner, svart HP nr 15 och färg HP nr 22(XL), som jag inte har någon nytta av. Så är det nån med en HPDeskJet eller OfficeJet som är intresserad så hojta till med modellbeteckning så kan jag kolla om de passar...

Inga kommentarer: