söndag, maj 16, 2010

Skogsträning

Idag var det dags för vår lilla träningsgrupp att ge sig ut i skogen igen. K, som bekräftat per mail för en tid sedan, dök konstigt nog inte upp... Försökte ringa men hamnade i mobilsvar. När vi väntat 20 min vid mötesplatsen gav vi upp och körde iväg ut i skogen. Ett spår till Ms L och sök/hittaövningar för resten... Lazer fick hitta C&J i skogen, den här gången försedda med exakt likadana leksaker (jag strimlade och flätade en trasig fleecefäll igår). Helst vill han nog ha godis men det tycker jag är onödigt ännu, nu när magen verkar ha stabiliserat sig. Några dagar till på dietfoder innan vi börjar återgå till det "normala" får det bli. Ms andra hund E fick också prova lite hitta-övningar och här har vi en naturbegåvning på området! Ett spontant och oerhört snyggt framåtslag till och med (av "misstag" men ändå). När vi vallade rutan hörde jag något som brakade till utanför den i skogen, och senare var G väldigt "störd" åt just det hållet, så frågan är om det var något vilt som var där ute och promenerade...

Efter övningarna i skogen körde vi ner på klubben, jag och B var uppsatta på städlistan för klubbstugan den här veckan. Det kändes dock väldigt rent i stugan så frågan är om någon hade "spontanstädat" i helgen?

På hemmaplan hade husse och de vuxna hundarna jagat (?) gräsklipparen för första gången i år. Förmodligen hade de att göra en bra stund så jag har inte särskilt dåligt samvete för de två...

Lite trist att vädret denna långhelg har varit allt annat än toppen, men lediga dagar är ju aldrig fel.

1 kommentar:

Anonym sa...

Long time, no see, hoppas allt är bra!!! Ta det lugnt med hyundarna så dom inte blir halta...:):)
Har glömt mitt lösenord så därför blev jag anonym...:(
Anne www.123minsida.se/brewitzochco