måndag, maj 31, 2010

Agility och lydnad

Igår hade vi då klubbens största arrangemang på länge. Ca 170 anmälda agilityekipage och ca 30 i lydnad, krävde ca 40 funktionärer om jag har räknat rätt (inklusive alla från domare till p-vakter). Kändes som det gick bra, men OJ vad trötta vi var igår kväll. Somnade på soffan redan vid 20-tiden... Lazer var utlånad till svärföräldrarna från lördag eftermiddag (innan det hann vi med ett litet pass i skogen med träningsgruppen, eller delar av den i alla fall), såna här arrangemang går ju tyvärr ut lite över de egna hundarna. Även i år övernattade jag och B i klubbstugan, närheten till kanotrastplatsen vid ån är ett litet orosmoment... BRA är det ju synd att säga att jag sov, men bättre än ifjol faktiskt! Vädrets makter var hyfsat med oss också, visst kom det lite regn men det var först mot slutet av dagen och då i rätt så måttliga mängder. Förra året drabbades vi ju av strömavbrott - i år tog vattnet i brunnen slut... Är det inte det ena så är det det andra. I dessa lägen (när strömmen försvann ifjol gjorde ju i praktiken vattnet det också, eftersom pumpen inte funkar utan ström) så är vi ju lite tacksamma för den av kommunen uppsatta toaholken vid ovannämnda kanotrastplats. Till nästa år får det nog bli en "toa-vagn" från IP Skogen...

Att köra både lydnad (på baksidan av stugan) och agility (på framsidan) fungerade vad jag kan bedöma alldeles utmärkt. Återstår att se vad övriga funktionärer tyckte.

På plussidan låg också helt klart att det gick bra för våra egna ekipage, L vann en klass och M kom 3:a i en annan! Roligt, roligt! Själv fick jag ju inte tävla, i synnerhet inte sedan SBKs nya etiska policy fastslogs, eftersom B var tävlingsledare och vi både bor ihop och det är hans hund jag tävlar med. För den delen så VILL jag inte ens tävla när det är på hemmaplan - jag har fullt upp med att sköta funktionärssysslor då...

Idag har jag tagit ledigt - vet hur man brukar må så här "dagen efter" och det är skönt att hinna ikapp sig själv lite (inklusive tvätt o städning som blivit lidande den senaste veckan). Passade på att boka om tiden hos tandhygienisten så det besöket är avklarat också. Urk. Aldrig kul, men nödvändigt. Sen är jag ju lite trött på att ständigt få höra tjatet om tandtråd. Ja, jag VET. Kanske borde jag göra ett rejält krafttag och verkligen börja tandtråda ORDENTLIGT så jag slipper tjatet??

Inga kommentarer: