onsdag, maj 12, 2010

Mystiskt försvunnet föremål?

Idag smugglade jag in Lazer i testrummet på jobbet... Det var t.o.m kollegor som var där inne och pratade en lång stund innan de upptäckte hans närvaro. Snäll liten valp!

På eftermiddagen bar det så iväg till veterinären igen för omröntgen. Enligt rapport från husse som hade "valpjouren" igår kväll (jag höll kurs) så hade lämningarna varit normala, och det lät ju i alla fall hoppfullt. Idag blev det inget "nr 2" på hela dagen...?? Inte utan att jag började undra om det var någon form av förstoppning på gång, men då borde han ju i alla fall ha försökt få ur sig något? Nåja, in till vet och upp på röntgenbordet med den lille. Två plåtar började vi med, i samma vinklar som igår. Efter framkallning så - inte ett spår av något främmande föremål?! Vi provar med en lite annan vinkel, sa vet. En plåt till alltså. Fortfarande inget "napp". Ytterligare en plåt med annan exponeringsgrad. Men nej. Där fanns absolut ingenting att se! Jaha, sa jag, då kom det kanske ut igår kväll - jag känner ju B och jag tror inte att han direkt dissikerade lämningarna igår...

På väg hem ringde jag B, som svor på att det inte varit något ovanligt med ut igår... Hmm... vad är det som händer?

Den äckelmagade kan sluta läsa här!

Väl hemma igen hade Lazer äntligen ro att göra "nummer 2" och jag tog en påse och "klämde igenom" det han fick ur sig (som för övrigt var helt ok i form och färg med tanke på sparrisdieten). Då hittade jag - två "flagor" av kotte-typ... Vi har ju en lärk på tomten, som jag nämnde häromveckan tror jag, när jag krattade upp kottarna till Lazers förtvivlan. Tanken slog mig redan igår på vägen hem, med tanke på formen på föremålet i magen - kan det vara en kotte? Han gillar ju att leka med dem... Tyvärr är ju kanterna rätt hårda så det blir mer sparris så att vi verkligen får ut allt. Helt omöjligt är det väl inte att en kotte igår var "hel" och under dygnet som gått faktiskt brutits ner en del i tarmsystemet. Tror jag ska framföra teorin till vet i nästa vecka - måste ändå dit och hämta mat åt Hampus då.

Inga kommentarer: