tisdag, september 07, 2010

Host, harkel.

Efter att under gårdagen ha överdoserat Vicks Blå (om man läser på paketet så vet man att det inte är bra att överdosera sötningsmedel, det visste jag men "pest eller kolera" liksom) så har faktiskt halsen lugnat ner sig, så kanske håller min teori om att den här gången "skrämma bort" bacillerna genom en dos fysiskt "arbete". Vi får väl se.

Ikväll börjar höstens fortsättningskurs i agility. Blir nog en lite spretig grupp då minst en redan har varit ute och tävlat (med bara nybörjarkurs i bagaget) och faktiskt kommit i mål. Men det löser vi väl. Sånt kallas "utmaningar". :-)

Eftersom jag hostar och harklar så ligger allt vad hundträning heter (och löpträning också, naturligtvis) lite på is. Istället ägnade jag mig igår åt att komma igenom ett dåligt samvete - ett protokoll som skulle skrivas. Håller även på och läser en bok som var med i "sommarpåsen", det är lite tegelsten över den med dryga 600 sidor och jag har haft lite svårt att "komma in" i denna bok. Vet faktiskt inte varför för den är väldigt välskriven och historien är rätt så spännande, men på något vis har den inte riktigt "gripit tag" i mig. Kanske skulle jag ha läst den under semestern då jag hade kunnat läsa mer sammanhängande? Just nu blir det ju mest läst under tågresor till och från jobbet (och lite i helgen till och från Sthlm).

4 kommentarer:

Lotta sa...

Och vilken bok är det?

Bibbi sa...

"Berättelsen om Edgar" av David Wroblewski, hade aldrig ens hört talas om den när jag fick den i bokbytet i början av sommaren. På baksidan beskrivs den som "en internationell storsäljare"...

Jag lovar återkomma med en "recension" när jag är färdig med den.

Bibbi sa...

Och "bara för att" jag känner att jag inte har hört talas om boken så googlade jag lite på den. Recensionerna är VÄLDIGT varierade, milt sagt!

Lotta sa...

OK. Jag har ju en överfylld bokhylla så då ska jag inte lägga så mycket energi på att jaga just den. :)