Idag när vi skulle äta lunch på jobbet så spretade önskemålen lite, vi var 7 personer så det var kanske inte helt oväntat. Till slut enades vi och tågade mot en restaurang.
Väl på plats så utbröt viss ommöblering för att vi skulle få plats alla vid samma bord men sedan… började Väntan, med stort V. Till saken hör att stället i fråga bara har EN “dagens” så det är ju liksom inte frågan om några avancerade beställningar utan det handlar närmast om att konstatera att det är den vi ska ha – och vad som ska drickas till.
Men… fick vi beställa? Icke… till slut så vaknade personalen till och så fick vi i alla fall in dryck.
Sen gick minuterna… Eftersom 2 av oss hade en tid att passa efter lunchen så började vi efter 30 minuter bli smått irriterade. Då gick en och frågade, och fick ett “goddag yxskaft”-svar. En stund senare gick nästa person och frågade – då skulle det vara klart “strax”. Vid det här laget hade jag också noterat att gäster som kommit EFTER vårt sällskap hade fått sin mat före oss… Till slut rann sinnet till på flera av oss och vi reste oss och gick. I dörren mötte vi maten…
Det var en rätt skön markering att göra (och tacksamt att detta var ett ställe där man äter först o betalar sen) – man ska inte behöva vänta på en “dagens” i 40 minuter… Lunchen är ju oftast tidsbegränsad!
Det var säkert några som kom efter oss som blev glada för de fick antagligen sin mat supersnabbt.
Slutsatsen man kan dra är att det här stället inte bara förlorade 7 lunchgäster idag – de har förlorat oss för alltid. Vi lär knappast gå dit igen…
3 kommentarer:
Hur gick det sen? Fick ni jobba vidare hungriga??
Nä, vi gick till ett annat ställe istället. Där vi vet att man får maten direkt (buffé, typ).
Tur att vi har flextid, kan man ju säga. Och på lunchstället där vi åt idag, var maten inne 5 min efter beställning, det tog oss ca 15 min att äta den... så 20 min efter att vi satte oss var vi klara igen. Snacka om skillnad i service...
Skicka en kommentar