tisdag, februari 12, 2008

Det går åt rätt håll!

Idag när jag kom hem var det fortfarande så pass ljust så det gick att hoppa i hundkläderna och gå ut och träna lite lydnad på "vår" fotbollsplan här bredvid. Det blev fritt följ, framför allt raksträckor och position, inkallande med ställande i lite olika kombinationer dvs själva ställandet, från stående och in och "ihopsatt" men då med fokus på tempot in till mig. Körde även några fjärrdirigeringsskiften sitt-ligg. Där är helt klart det stora problemet när någon står bakom, så jag måste jaga ut husse och stå där...

B och Otto tog en liten cykeltur medan jag och Hampe slet med lydnaden. Det är så skönt att känna att man kan börja "göra" saker ute efter jobbet. Visst, vi har ganska skaplig belysning i trädgården men det är inte samma sak att harva runt där och så jättestor tomt har vi inte, det är lite knepigt att få ut sträckorna t.ex. vid inkallning eller till rutan.

På jobbet lyckades jag idag bocka av ett antal punkter på min "att göra" -lista och det är lika skönt varje gång. Imorgon ska jag sitta hemma och jobba - ägna tid åt några manualer... Jag har nämligen tid både hos kiropraktorn och veterinären imorgon, så då är det lika bra att sitta hemma och arbeta (om det ska bli något gjort alls). Inget allvarligt i något dera fallen. Får jag hoppas.

Inga kommentarer: