fredag, februari 22, 2008

Mina grå hår

... blev nog fler igår. Det var verkligen en av de sämsta dagarna på mycket länge. Redan före morgonfikat på jobbet var jag färdig att bryta ihop totalt. Anledningen till detta? Den förbenade telefoniövergången...

På något vis lyckades jag kravla mig igenom dagen och även hinna med en del av mina vanliga projektrelaterade arbetsuppgifter, men roligt, det var det inte. En klen tröst i sammanhanget är väl att min chef, tillika teknisk projektledare för "mitt" projekt, inte heller har det så lätt just nu. Det börjar bli många kockar som vill vara med i soppan...

Till råga på allt är det några drivrutiner eller annat i min jobbdator som "motarbetar" varandra. Inte ens vår lokala IT-tekniker har lyckats lösa problemet utan muttrade att "jag får nog ringa supporten". Suck...

På kvällen trotsade vi mörker och regn och körde ut till klubben för att träna lite hund, och kanske ännu mer för "fikaträningens" skull...

Hampus var med och låg platsliggning, jag har ju lovat att hjälpa till med Ms hund som har problem med det momentet. Hampe är ju lugn o trygg i sin plats (ok, han hade ju en period för nåt år sen när han kunde sätta sig upp, men han går ju definitivt inte upp och bråkar eller leker), så för mig är det helt OK att vara med på såna här övningar, vilket vi har varit vid några tillfällen nu. I början tyckte Hampe att det var väldigt jobbigt när M sa åt sin hund när den var orolig osv, men nu verkar han ha vant sig. Lite lagom störningsträning... Med tanke på vädret och hur dagen varit i övrigt, så kände jag inte för att lägga nåt krut på lydnadsträningen utan satte ihop ett par agilitykombinationer av de hinder som redan stod utställda och körde lite. Det gick väl "sådär". Regn är inte Hampes favvoväder precis - lika lite som stekhet sol... Han är tyvärr lite väderkänslig, min gosse! Så vi gick ganska snabbt in och fikade istället. Men lite hjärngympa blev det ju i alla fall.

Inte är det nån som ser att jag har klippt mig heller. Den här gången rök luggen rejält dvs nu har jag lugg igen på riktigt. Men icke...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Allt jävligt på en gång vet du... Men då kan det bara bli bättre!

Http://brewitzochco.blogspot.com sa...

Men Bibbi, har du klippt dig?
Va fint det blev!!!
Den frisyren passar dig verkligen!!
( Japp, jag ser BRA och LÅNGT, dessutom verkade du behöva lite uppmuntran!!)
Själv har jag inte kommit in i duschen ännu = vilket betyder att jag har samma frisyr som Kottebajs.