onsdag, februari 20, 2008

Hemarbete

Idag jobbar jag hemma igen. Vårt elbolag ska nämligen byta ut elmätaren i huset och de kommer "någon gång mellan kl. 7 och 12". Jo tjena. Det är ju tur att jag i vissa lägen har möjlighet att sitta hemma och arbeta. Idag t.ex. har jag ett protokoll från gårdagens projektledningsmöte att skriva.

Eftersom det är "hantverkare" på ingång av ovannämnda anledning, så fick hundarna vackert flytta ut i hundgården. Vi har i princip inga dörrar på nedervåningen och ett kompostgaller stoppar inte alltid Otto, det blir alltså lätt väldigt stökigt när det kommer folk. Skulle det då råka vara en hundrädd montör så är kaoset garanterat ett faktum. Antagligen ligger vi sist på rundan den här gången eftersom jag inte sett röken av någon montör ännu och vårt hus är det sista på gatan...

Det är också rätt skönt att se och höra att vovvarna KAN ta det lugnt och sova ute i hundhuset även när jag är hemma. Just nu ser jag dock Hampe spana över nejderna där ute, men han är tyst och lugn. Iblan tror jag att de hör (har hundar så bra hörsel?) att radion är på här inne och därmed vet att jag är hemma...

I måndags fick jag äntligen testköra den där köttkvarnen vi fick i julklapp. Tanken var ju att göra det i helgen men av olika skäl blev det inte så. Det är lite pyssel att "putsa" köttet, skära det i hyfsat små bitar och pela ner det i kvarnen. Men det blev bra och goda älgfärsbiffar av det hela! Det tar dock en himla tid (just detta att "rensa" köttet) så framöver får det nog bli så att vi viker en halv lördag eller söndag till att putsa, skära, mala och tillaga. Biffar och annat kan man ju faktiskt göra i stort antal och frysa in...

Det har varit lite lugnt på hundfronten, B har jobbat med staketet de senaste kvällarna och då har grabbarna fått roa sig själva i trädgården, vilket de gör med stort engagemang. Det är faktiskt väldigt roligt att se att de har så kul ihop! Simba var ju aldrig nån vidare "lekfarbror" - han tyckte mest att Hampus var pest och pina från den sekund valpen kom in genom dörren i den dåvarande lägenheten.

HA - tyckte jag hörde ljud ute på gatan och nu såg jag en okänd bil vid grannens infart. Kanske får vi installationen ur världen snart...

Inga kommentarer: