onsdag, februari 13, 2008

Nu är det officiellt...

... Windows Vista och Telias trådlösa bredband är ingen bra kombination. Sen vi bytte dator och fick Vista har det varit rätt mycket strul med det trådlösa nätverket. Idag har jag suttit hemma och jobbat - med jobbdatorn som det är Windows XP på. Inga problem... Det är alltså uppenbarligen inte routern problemet sitter i. Det är nån j-a Vista inställning jag måste leta upp. Urk. Varför är jag inte en "normal" datoranvändare som i dessa lägen ringer "supporten" hos antingen Telia eller det företag vi köpte datorn av? Nej nej, jag ska lösa problemet själv...

Kanske skulle jag omskola mig till IT-tekniker, trots allt? Apropå mina funderingar kring det där med vad jag ska bli när jag blir stor...

1 kommentar:

Unknown sa...

Och jag är totalt tvärtom! Supporten direkt! Annars finns risken för att datorn aldrig går att åtgärda....har litet humör då det gäller maskeiner o teknik...
Och jo, man bör nog oftare ta på sig "andras ögon" o ses ig omkring..
http://hjordis72.spaces.live.com/