måndag, maj 26, 2008

En beige dag

Japp, idag har det varit en beige dag. På många sätt...
  • Det regnar - vilket i o f s är välbehövligt med tanke på att det börjat bli tämligen torrt i skog och mark. Bönderna jublar nog misstänker jag.
  • Min dator totalhavererade på jobbet. Den har betett sig lite märkligt sedan de senaste englandsresorna och it-killarna har felanmält till "märkesverkstan". Dessa skickade ut en reparatör som för någon vecka sedan bytte ut tangentbordet. Det blev lite bättre, men felet kvarstod ändock. Idag kom reparatören igen, muttrade nåt om att "dig är det inte lätt att få tag på" (han hade varit på plats i torsdags när vi var ute på avdelningsdag och jag hade burken hemma). Nä, sa jag, det är därför vi har sagt att ni ska ringa och kolla att jag är här först, innan ni kommer! Fick något mummel till svar på det. Nåväl - idag bytte han moderkortet, detta pillades det med när jag gick på lunch. När jag kom tillbaka från lunchen satt datorn i dockan och såg ut att vara "frisk" - skulle dock på ett möte där jag inte bedömde mig ha nåt behov av dator så jag lät den sitta där. När jag kom tillbaka från mötet var den stendöd. Verkar inte ta laddning och batteriet är antagligen urladdat. Visst är det kul när reparatörer "lagar sönder" saker!! IT-killarna ringde reparatören igen och fixade en lånemaskin till mig som jag får ha imorgon för då ska jag på projektmöte = behöver dator att skriva protokoll på!
  • Inte minst beige var min klädsel idag.... Med undantag av skorna som är bruna. Mina beiga sommarskor satte nämligen Otto tänderna i när jag stod i duschen efter löppasset i fredags. Tack för det, busfrö... OK, det var ju inte nya för säsongen så nu har jag en anledning att köpa nya skor ;-)'

Nu ikväll har jag och Otto sprungit en runda, lite "fartlek" dvs tempoväxlingar. Han tyckte det var skitfräckt när matte "drog på" farten så han fick galoppera lite och sen blev det "ökad trav" (som det hette på den tiden jag red, jag tror terminologin där har ändrats lite sen dess - nån hästmänniska som läser som vet?) nästan hela tiden mellan ökningarna. Puh!

Flera av mina vänner konstaterar i sina bloggar att "jag kan tänka flera gånger under en dag att "det här måste jag blogga om" men när jag sätter mig vid datorn är det som bortblåst". Så är det här också ganska ofta, kan jag meddela.

I helgen blev jag lite sugen på att köpa mig en ny kjol (ja, sommartid kan jag gärna ha kjol på jobbet och vid "festligare tillfällen"), helst en mörkblå, knälång, lite vidare variant. Idag var jag "själv" på lunchen så jag tog ett varv på stan och kollade lite vad som fanns i mina favoritbutiker. De mörkblå kjolar var jeanskjolar och det var inte riktigt vad jag tänkt mig. Tur var nog det. När jag satte mig på tåget hem i eftermiddags så slog det mig plötsligt att jag köpte ju precis en sån kjol när det var slutrea på Joy förra våren. Hem och kolla garderoben. Jodå - där hängde den ju... Stressymptom, allmän förvirring eller bara dålig koll på garderobsinnehållet - ja inte vet jag! Kan inte säga att "Jag har ju inget att ta på mig" i alla fall!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ökad trav är nog fortfarande ett begrepp inom hästeriet. Det är ju inte sååå många år sedan jag var aktiv (4-5) och jag tror det håller fortfarande. ;-)

Bibbi sa...

Men nog döpte man om "kort trav" till "samlad trav" eller nåt ditåt för inte så länge sedan?? Eller "arbetstrav" eller nåt sånt?