onsdag, maj 07, 2008

Rutan, rutan...

På förekommen fråga: De dyra fröerna ska bli Pärlhirs - prydnadsgräs med "kolvar" - se bild från förra sommaren... Denna växt har under några år funnits i bl.a. weibulls sortiment, men tydligen utgått nu. Och räknas som "raritet" där jag köpte dem igår. Får jag fart på dessa fröer så ska jag spara fröer själv i höst!!

Ikväll har det varit "prova-på-agility" så B och M har hållit i den på klubben, medan jag tränade egen hund. Eller faktiskt - hundar...

Började med Hampus och körde igenom alla moment i lydnadsklass II utom apporteringen, utan kommendering osv. Gick i alla fall "hyfsat". T.o.m rutan gick han åtminstone ut mot i rätt riktning och in i - även om det inte var klockrent - på första försöket! Kanske kan man våga sig på en tävling igen...?

Otto är som vanligt en fröjd att träna. Eftersom husse var på plan - om än i andra änden - så vågade jag inte riktigt koppla loss lillebror utan körde linförighet, lägganden i koppel, ingångar på inkallning... och som vanligt - vilken arbetsglädje!! Testade även en lydnadsklass I apportering. Vissa tendenser till tugg - så jag tror vi ska testa metallen direkt här! Gjorde även ett litet experiment och "tappade" 2 st spårapporter på plan och "gick förbi" dessa. Gissa vem som plockade dem direkt?! Han är för härlig den hunden, snacka om allround!!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tack, då vet jag. :)