fredag, maj 09, 2008

Tempo!

Vila kan man göra... när man blir pensionär, eller hur var det nu...??


Igår var det medlemsmöte och träningskväll på klubben, fast i omvänd ordning. Alltså träning först och möte sen. Hampus och jag tragglade fritt följ, rutan och fjärren samt lite "motivationsagility" dvs en mycket lätt, nästan rak, övning. Det mesta av detta gick väl hyfsat. En liten låsning fick vi vid rutan när Hampe fick för sig att stanna precis utanför rutan?! Mötet gick väl bra i stort sett men det blev en del diskussioner om vad SKK håller på med i sitt påbud till specialklubbarna att personer som är medlemmar i "icke SKK-anslutna hundklubbar" inte får inneha förtroendeuppdrag inom SKK-organisationen. Vi ska göra en skrivelse till distriktet, blev beslutet. Vi = sekreteraren, dvs jag, och ordförande...



Igår fick jag också klart för mig att jag ska vara med i testverksamheten på jobbet måndag-tisdag kommande vecka. Detta var inte riktigt meningen men det bekräftades definitivt idag och jag som hade planerat att ägna dessa dagar åt bl.a. manualer och utbildningsdokument. Dessa försökte jag istället jobba med idag för brinnande livet. Efter det här projektet så har jag definitivt börjat förstå varför vissa manualer till tekniska prylar är så svårbegripliga! Tekniska översättare har definitivt inte betalt för att ta med "språkkänsla" i jobbet...



Trots allt så är det ju fredag så jag flexade ut en timme tidigare än vanligt och åkte hem och gick en prommis med hundarna i det fina vädret. Stretchade Hampus efter promenaden och gav mig därefter ut på en löprunda. Tyckte först att det gick lite sakta men när jag sen kollade hur långt det är på kartan så var det lite längre än jag mindes och tempot var då helt ok. Det behöver bli bättre, visst, men det kommer - nog. Hundarna fick stanna hemma - i den här värmen blev de flåsiga nog av promenaden!



Just nu borde man egentligen stanna upp och njuta lite mer - det där med "mellan hägg och syren" ni vet... Den där skira grönskan som vi har just nu, den finns ju bara i någon vecka!




2 kommentarer:

Anonym sa...

Du har väl inte missat denna; http://tjuvtittat.se/lappar/hur-manga-oversattare-behovs-det-for-att-skruva-i-en-glodlampa/

Vet inte om det funkar med så långa länkar men annars hittar du länken i min blogg på den 14 april under rubriken Måndags-garv.

Unknown sa...

Ja det är himla fint när det är nygrönt ute. Vi har ju kommit lite längre men det är fortfarande jättehärligt!