tisdag, september 25, 2007

Fortfarande stelt

Det vill sig inte riktigt med min onda höft, musklerna är fortfarande stela så några längre promenader är inte att tänka på - än mindre löpträning. :-( Jag börjar kraftigt misstänka att jag har varit lite "småsned" en längre tid och att det är därför det är så segt att komma tillbaka i ordning. Men men, det ger sig. Om inte annat har jag ju en uppföljningstid hos kiropraktorn om några veckor. Bara att vänta och se.

I söndags gick dagen åt till "vanliga livsuppehållande åtgärder" som städning, tvätt m.m. Dessutom ägnade jag och A en timme drygt åt att planera vår agilitykurs. Otto var med husse i skogen på älgjaktlagets arbetsdag så jag och Hampus fick gå vår promenad alldeles själva. Eftersom jag inte är helt OK så är allt vad spårträning lagt på hyllan. Ska försöka köra lite lydnad ikväll i alla fall, i samband med kursen.

Igår var jag "supereffektiv" när jag kom hem från jobbet. Runda med hundarna - det är som sagt fortfarande inte riktigt lyckat att gå med bägge i koppel, vilket ju dessvärre är en nödvändighet... Otto vågar jag faktiskt inte ha lös, är Hampus lös blir Otto av förklarliga skäl helknäpp. Sen var vi ute i trädgården i en timme så då var det "full race" största delen av tiden. Jag plockade hallon (och frös in - skördar jag duktigt nu ett tag och det inte blir nån frost så kanske det kan bli någon burk sylt), städade lite i växthuset (ogräset har slunkit in och jag har inte orkat...), grävde ner de lökar jag köpte för ett par veckor sedan (20 tulpaner och 2 kejsarkronor). Vi får väl se vad som kommer upp av dessa - gjorde några experiment med några tulpanlökar... Den nya rabatten är fortfarande bara på planeringsstadiet.

När vi kom in så svängde jag ihop en banankaka. B har länge "tjatat" om någon banankaka som hans mamma har gjort, den jag hade recept på var det INTE så klart... Och på förfrågan så visste nog inte svärmor vad det var hon bakat, så något recept där gick det inte att få fram. Alltså - ut på nätet och leta. Och jo, det var "nästan" den... Jag är ju som jag nog nämnt tidigare faktiskt mer road av att baka (både matbröd och kakor) än av att laga mat. B jobbade över så han åt på vägen hem...

Några snabba insatser vid datorn blev det också - boka om besiktningstid för stora bilen t.ex. så att jag kan fixa det i samband med jobb. Lustigt nog hamnar väldigt ofta såna uppdrag på min lott...? Hur gjorde B innan jag flyttade in kan man ju fundera på?

1 kommentar:

Anonym sa...

Du fick mig faktiskt sugen på att baka banankaka nu! Eller äta iaf;).
Usch ja, det ÄR trist att det baa blir mörkare o mörkare o kallare o kallare..... börjar bli dags för ett miljöombyte snart tror jag!