fredag, september 07, 2007

"Gör det själv"

... är ju ett populärt uttryck när det gäller husrenovering och annat. Jag undrar som bäst om jag har lyckats med detta när det gäller höften?!

Igår när jag kom hem från jobbet så glömde jag mobilen i bilen. Gick ut för att hämta den - fick med mig hundarna så klart... När jag var på väg tillbaka in så snubblade/halkade jag till på trappen och "sträckte till" höften rejält. AJ!! Börjar snart undra om jag borde hålla mig sängliggande?!

Det var ju torsdag = träningskväll på BK och Otto bjöd på tårta efter framgångarna i söndags. Vi har ju faktiskt fått en hel del hjälp med skott och apportering så varför inte?! Undrar just om det var första gången det var tårta för jaktprovsframgångar...? Det brukar ju annars vara uppflyttningar i bruks som ger tårta... eller möjligen ett LP...?

Jag och H hade även en avslutning för vår kurs från i våras. Pratade lite om vikten av att fylla i tävlingsanmälningar korrekt (tävlingssekreterare ser ju en del konstigt...), vilka moment ingår i klass II och lite om hur man KAN lära in dem samt också lite kort om klickerträning och targets. Hampus fick även demonstrera "lådan" - att låta hunden "tänka själv". Och vips så hade 2 timmar gått!! Det blev även lite snack om "hur går vi vidare nu då"... Träningsgrupp, träningsgrupp... får väl se om det blir nåt. Jag tränar gärna i grupp, konstaterade jag, men tyvärr har jag dåliga erfarenheter av det lätt blir så att de som tidigare gått kurs för mig förväntar sig att jag ska fortsätta vara "instruktör" och så får jag ingen hjälp själv... Och även om man är nybörjare kan man komma med bra idéer! Och det är ingen i den här gruppen som ÄR nybörjare vid det här laget, för den delen.

Innan kursavslutningen lyckades jag faktiskt träna lite med Hampus, fritt följ (jag lyckades gå ganska hyfsat och han var riktigt, riktigt laddad!), rutan ställde jag fullt medvetet nära stegen, som han fick lära sig redan som liten valp. Gissa vad han ville göra...? Japp, klättra. Ibland lyssnar den hunden verkligen inte på VAD jag säger (detta pratade vi lite om på kursen också - måste nog skärpa mig där!). Till slut fick jag till ett par hyfsade skick i alla fall. Men jag har inga förhoppningar på något 1:a pris på söndag. Körde även hopp och fjärr. Hoppet OK, fjärren "så där". Det är det där med störningar...

Idag på morgonen så konstaterade jag att höften faktiskt känns KLART bättre än tidigare i veckan. Kan det måhända vara så att det där "knycket" igår blev åt rätt håll, så att säga, så att saker och ting landade rätt igen?! Men ja, jag lovar - om det inte har släppt på måndag så ska jag boka en kiropraktortid.

Inga kommentarer: