söndag, mars 16, 2008

Hemma igen

Lite tomt är det dock. B och hundarna är nämligen på konferens (hundrelaterat) under helgen. Det var inte riktigt med i planeringen när jag bokade tjänsteresan till England att han skulle iväg, jag lyckades nämligen fixa så att jag kunde stanna ett dygn extra (ingen prisskillnad på flygbiljetten) och hälsa på H (som flyttat tillbaka till London) lite mer "ordentligt" än vad det blivit vid blixtvisiterna tidigare. Frågan är vad som hänt om jag vetat att B skulle iväg - troligen hade jag väl flugit hem tidigare för att vara hemma med hundarna, snarare än att stannat kvar ytterligare ett dygn.

Jag/vi hann i alla fall leka lite turister - Greenwich-meridianen har jag stått på nu (sent i fredags eftermiddag). Och strosat runt i Greenwich. Shoppat lite i köpcentrumet vid Canary Wharf (där H och D bor). Med betoning på LITE. Jag behövde en ny plånbok så det var vad vi siktade in oss på.

Igår gick flyget tillbaka till Sverige kl. 17, vi tog en liten joggingrunda före frukost och sen tömdes min gamla plånbok och den nya "inreddes". Därefter var frågan - finns det något vi kan titta på som ligger på vägen till flyget - och där det inte är allt för jobbigt att släpa på bagage. Tack till den som uppfann resväskor med hjul, i alla fall, för annars hade det inte varit nåt alternativ att baxa med bagaget. Det blev Towern som vi tog ett varv runt, ungefär...

Det finns lite bildbevis från dessa övningar, jag ska bara plocka ut bilderna ur mobilen - och så hoppas jag att H skickar nåt också...

Kom iväg till flygplatsen i god tid och skulle äta en sen lunch där. Det var tur att jag var i GOD tid, för när jag väntat på maten (pasta) en halvtimme började jag undra och högg tag i en servitris - "vad har hänt i köket?". På något vis hade tydligen min beställning schabblats bort för det tog ca 15 min till innan jag hade maten framför mig. Tur att det inte var bråttom... fast då hade jag nog valt ett annat matalternativ redan från början.

Eftersom jag är alldeles ensam hemma idag, inte ens hundarna att sysselsätta mig med, så ska jag ägna mig åt min "tredje stora hobby" (de 2 första är hundarna och trädgården): städning... Det är ju dags för vårstädning och jag har redan roat (?) mig med att baxa fram spisen. Urk. Men nu är det rent o fint där bakom iallafall. Och nu har det nog torkat så jag jag kan fortsätta....

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att var hemma igen, antar jag? Jag hade också planer på spisen, såväl in- som utvändigt, runt om och under, men tyvärr kom det en massa hundträning i vägen. ;-)