söndag, mars 16, 2008

Lätt uttråkad

... ja det blir jag faktiskt när jag varken har hundar eller husse hemma. Visserligen har jag kunnat härja ganska ostört med någon form av vårstädning, men nu börjar det bli lite halvtrist. En av våra grannar, som vi ibland går en runda med på helgerna, och varje kväll är det en liten promenad i grannskapet, har ringt hela 2 ggr idag... Det tog lite tid att förklara hur det hängde ihop med jag borta, B borta, hundar borta, jag hemma osv.

Den närmaste veckan blir rätt så hektisk som det verkar. Imorgon har B kursstart och då tänkte jag följa med ut på klubben och träna våra hundar lite. De har nog inte gjort så fasligt mycket under helgen misstänker jag. Jo, lekt med några jaktcockertjejer hade tydligen ffa Hampus gjort, enligt telefonrapport från husse. Otto tyckte att brudarna var lite läskiga, sen lekte han en stund, men sen började dofterna från skogen ta över intresset så då hade han fått gå i koppel. Det har sina sidor det här med att ha jakthund.

Det är ju faktiskt påsk nu i helgen som kommer också. SMHIs utlovade snö kan vi väl vara utan, tack...

Inga kommentarer: