torsdag, mars 06, 2008

Kontraster

Igår morse var det ca 8 minusgrader och snö när jag gick ut på morgonpromenaden. Idag var det 5 plus och småslaskigt. Nu har småslasket övergått i regn...

Igår hade jag bilen inlämnad på service. Kan någon förklara för mig vad som hände med det där att "ringa om det är något särskilt". Brukar inte verkstäderna göra det längre?! De hade hittat lite "småkrafs" som nog borde åtgärdas (att torkarbladen är kass visste jag ju i o f s) men varför inte slå en signal och fråga "ska vi byta bromsvätskan, det bör göras snarast ändå och kostar i så fall så här mkt extra"?? Nu måste jag istället boka en ny tid för detta. Suck.

Det har inte blivit mycket hunderi de senaste dagarna, men idag är det i alla fall torsdag = träningskväll på BK.

1 kommentar:

Unknown sa...

Ungefär som när folk ska komma "tomorrow morning" - vad fasen betyder det? Klockan 6? En minut i 12? Svaret är ju förstås "så fort man har håret fullt av schampo..." Grr!