onsdag, mars 26, 2008

Hur mycket snö kan det bli??

Ska all snön som inte har fallit tidigare i år komma nu?? Inatt, eller snarare på morgonsidan, hade det ramlat ner en dryg decimeter hemma. Det verkar dock ha varit ganska lokalt för på vägen till jobbet noterade jag att snömängden minskade utanför tågfönstret.

Att jag ens hann med tåget var nog på gränsen till tur - det var ett par minuter sent. Vägen mellan hemmet och tågstationen hör inte till de som är högst prioriterade av vägverket = ingen snöröjning alls var utförd. När jag kom ut ur byn så svepte (nåja) det förbi en timmerbil och långtradare "först i kön". Sist i den kön hamnade jag. 50-60 på den sträcka där det normalt är 90. Jag tyckte ändå att jag körde hemifrån i god tid eftersom jag hade en misstanke om att väglaget inte var det bästa, men det blev ändå "på håret". Det är ju svårt att vet hur mycket extra tid som behövs.

Och jag som hade tänkt löpträna ikväll... Hm. Antingen får jag pulsa fram eller så får jag vänta på bättre väder?

Inga kommentarer: