torsdag, mars 13, 2008

Språkpolis...

... kan man söka jobb som det nånstans tro?? Eftersom jag är något av projektets dylika, har jag nu ägnat 2 dagar åt att gå igenom användargränssnittet i centralsystemet - den svenska översättningen, alltså. Pust!

Jämfört med de tidigare tester jag har varit med på här, så har det - upplever jag - gått väldigt fort den här gången. Dvs vi har inte varit kvar i testlokalen till 18-19-tiden på kvällarna, utan faktiskt gått därifrån i "vettig tid". I tisdags hann vi t.o.m. åka in till London och gå på musikal! Halva gänget (inkl jag) valde Mamma-Mia (rekommenderas varmt, jag har ju sett den på svenska tidigare men det var en lite annan sak med originalspråk), andra halvan såg "Spamalot". Kul att se något annat än Salfords...!

Löpträningen har fått en kick i rätt riktning också, här springs varje morgon. Någon direkt gruppträning är det ju inte då det är ytterst blandat intresse för dylika aktiviteter och milt sagt olika nivå på "deltagarna". Idag hade tydligen en av kollegorna startat något senare och fick för sig att försöka komma ifatt mig på slutet av rundan. Vilket han misslyckades med. Ha!

Igår kväll höll det på att gå alldeles på tok. Jag snubblade i en liten trappa i hotellkorridoren och tog emot mig på något konstigt vis - så nu har jag en stukad vänstertumme. Tur att det inte blev värre än så... Till saken hör att min farmor någon gång i slutet av 70- början av 80-talet ramlade på en dålig London-trottoar och bröt en tumme (jag tror faktiskt det var den vänstra...). Den blev aldrig vad den varit, det hela slutade med en steloperation! Hm. Det är något med min släkt och England och tummar?! Farmor sitter nog i sin himmel och skakar på huvudet åt mig just nu misstänker jag...

1 kommentar:

Anonym sa...

Åhhh, jag hade velat se Spamelot! Följde ju West End Stars på TV3 där hon som har huvudrollen nu valdes ut, och hon var min favorit redan från början.