fredag, mars 07, 2008

Ja då sitter man här...

... som ett visset bär, och allt börjar likna - misär... (OK, ny citattävling, varifrån kommer DET då?!)

Nä, riktigt så illa är det inte. Är i Göteborg och stöttar på SHUs freestyleinstruktörsutbildning under helgen. Eller ja, min insats var att ikväll sköta regelgenomgången (regler är roligt och spännande, men svårt...). Sen är det lite luddigare vad jag ska göra imorgon...

Nu sitter jag alltså på hotellrummet och pendlar mellan att surfa lite, läsa mail och skriva blogg, titta på TV och rätta regelprov. Kursdeltagarna fick nämligen ett - i vårt tycke ganska enkelt - prov på reglerna. Och med tanke på att det så här långt i högen är flera som har alla rätt, så var det uppenbarligen inte så svårt. Lär knappast bli någon som blir underkänd på den här delen, konstaterade jag redan efter att ha bläddrat igenom lite snabbt.

Bilen var inne en sväng på serviceverkstan igen idag för byte av den där bromsvätskan som inte var OK i onsdags. NÄr jag ringde igår fick jag nåt svävande svar om att "ja vi kanske inte fick tag i dig..." när jag frågade om de inte brukar ringa om sånt. "Nähä du, den går inte, jag har telefonen med mig hela tiden"... Då kröp det fram att de varit en man kort på verkstan, så "vi kanske inte hann". Hm. Jag hade ju en tid att passa ikväll så jag skulle hämta bilen 15.30 var tanken, 2½ timmes körning till Göteborg är ganska realistiskt. Jag störtade (nåja) in genom verkstadsdörrarna ca 15.35. Då satt där ett par som skulle diskutera (bl.a.) fakturering av service (firmabil, tydligen), montering av dragkrok och Gud vet allt... 10 min gick, 15 min gick. Och killen bakom disken var ensam... och där stod jag och trampade... Nåja, jag hade ju en bra "historia" att berätta om varför jag var sen!! Och nu vet jag vad det kostar att få en dragkrok monterad, oklart på vilken slags bil dock...

4 kommentarer:

Anonym sa...

Känner igen mig i hotellrumslivet.

Unknown sa...

"Sol & hav & salta dopp..." :)
Här har du den! http://www.youtube.com/watch?v=h-d-Un3-BC0

Bibbi sa...

Rätt, mialena. "Du har vunnit en... promenad!"

Bibbi sa...

Rätt, mialena. "Du har vunnit en... promenad!"