torsdag, mars 20, 2008

Wachtel i strut

Det blev ett veterinärbesök till slut, hältan gav inte med sig så igår ringde jag vår "husveterinär" och fick en tid idag på morgonen. Tur att jag kan jobba hemifrån ibland!

Vi försökte kolla lite mer själva igår kväll och hade nog lokaliserat det onda till en tå/klofäste, vilket bekräftades vid dagens veterinärbesök. Det troliga är att klon på något sätt har fastnat i något och så har lillebror vridit till tån när han tagit sig loss = en stukning. Receptet blev att klon klipptes och nu är det vila anbefallt. Det är ju SÅ lätt att vila den hunden... Just nu har jag satt på honom en tratt eftersom han gärna vill ligga och slicka på klon/tån och det känns inte som någon lysande idé. Otto har aldrig haft tratt förut, kom jag på när jag halade på honom denna hiskeliga tingest... Han gillar det m.a.o. INTE. Tyvärr så hade jag inte satt fast den ordentligt först, så han lyckades få av sig den - vilket han nu försöker upprepa med jämna mellanrum. Just nu har han lyckats slå sig till ro, lite grann i alla fall, i soffan. Men det får nog bli bara medan jag försöker jobba som han får ha tratten på sig. Hampus har ju vant sig och är hyfsat snäll i tratt.

Vi har en strålande vinterdag ute - på Skärtorsdagen! Får väl "bura in" lillebror och ta en prommis med Hampus så småningom. Innan ruskvädret sätter igång, för SMHI utlovar ju att hela påsken ska bli ett enda snökaos??

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tur att det inte verkar vara något fästingrelaterat iaf. Hoppas han accepterar tratten och att han blir frisk fort.

Lime sa...

Kommer ihåg en skrutthund som låg helt stilla i 3 timmar första gången hon fick strut på sig. Inte ens när hon blev badad såg hon så sur ut.

Unknown sa...

Lille vännen - hoppas han piggnar till fort så han får ta av sig pinsamheten!!!
Ungefär som när Sigge skulle sitta i bur för att vila sin brutna tass... INTE poppis!