söndag, april 13, 2008

Det ÄR vår i luften!!

Förra helgen köpte jag en fin blombukett - hade ett presentkort att utnyttja, så här kommer veckans blomma... Det börjar spira i lådorna i fönstersmygarna också så snart kommer det väl mera!

Vädret idag har varit lite varierande men till största delen vårlikt!

Förmiddagen idag gick åt till spårförberedelser. "Mitt" elitspår som jag la upp ifjol, ska jag lära ut till ny spårläggare. Det var bara ett litet problem. På flera ställen där jag gick ifjol, är det efter årets blöta vinter, inte lite "småfuktigt" utan rena insjöar. Jag ska träffa övertagande spårläggare igen på onsdag och försöka få ordning på spåret för just nu tror jag det är något för kort då vi körde fast på ett par ställen där det helt enkelt inte gick att ta sig fram om man inte hade någon form av båt, typ. Samtidigt ska jag försöka hålla lite koll på vad som händer på högrespårs-sidan som ju egentligen är "mitt" jobb den här gången. Pust.

Medan jag var i skogen slet B hemma med diverse uppgifter i trädgården. Guldfiskarna har bl.a. flyttat ut i dammen.



När jag kom hem från skogen körde vi iväg husvagnen till firman där vi köpte den. Dags för lite service... Dessutom blev det en tur till stora plantskolan. B erkände nämligen att han tvingats ge upp sin idé om födelsedagspresent till mig - det han tänkt köpa var slut överallt... Så istället fick jag följa med och peka och säga vad jag ville ha. Jag är nu bl.a. innehavare av en bambuplanta - som heter "Simba"!!! Vi har lite problem med alger i dammen och jag tror att det finns ett samband med att det är för mycket sol och för lite skugga där, vilket vi borde kunna hjälpa upp med lite höga gräs osv. Vi får se om det lyckas. I år är ju inte precis trädgården det som är prioritet 1, vi har ju lite andra projekt på gång...



Hundarna fick en långprommis på hemmaplan, sen hade ingen av oss lust att laga mat så vi åkte iväg och åt ute. Riktig mat, inte pizza eller nåt sånt! Det var en himla bra idé...!

5 kommentarer:

Unknown sa...

Spännande, får vi se foto på sagda växt?! :) Och, viktigast av allt, den är väl snigelsäker???

Bibbi sa...

Eftersom det mest är sten och sand runt dammen, så brukar sniglarna hålla sig hyfsat på avstånd, får väl hoppas på det. För annars är det ett dyrt "snigelmums" vi har köpt. Jag laddade upp med en del snigelfällor på mässan också, dessa ska betas och sättas ut omgående...

Lime sa...

Hmm... Det där ser misstänkt ut som en bröllopsbukett... ;)

Bibbi sa...

Lime: Äh, lägg av... Det är bara för att det är en bunden bukett du tycker det!!

Lime sa...

Ja, typ... ;)