torsdag, april 24, 2008

Hoppsan!

Igår när jag kom hem stod där ett rejält lass byggblock på uppfarten hemma. Vi har ju börjat ett litet utbyggnadsprojekt av huset. Detta projekt beskrivs dock på annan plats än här så intresserade kan skicka mig ett mail så får ni veta mer...! "Hoppsan" var i alla fall känslan när jag såg allt detta torna upp sig!

På jobbet hade vi projektavslut av telefoniprojektet. En lite annorlunda känsla att faktiskt ha varit med i ett projekt som nu officiellt överförts i driftfas... Det tror jag knappt jag har varit med om förut! Det projekt jag jobbade i runt 1999-2000 landade väl så vitt jag vet i en låda eller på en hylla någonstans hos den dåvarande uppdragsgivaren. Dvs det bidde ingenting av den produktutveckling vi sysslade med.

Lunchen som intogs i samband med detta var tyvärr ingen höjdare. Då var resan till lunchstället och därifrån roligare. Min chef har nämligen en cab... och det var ju vackert väder - som gjort för en tur på landet! Vi packade in oss i den och gled iväg. Fast ärligt talat tycker jag nog fortfarande att vädret är i svalaste laget för nercabbat. Har vi lunginflammation hela gänget på måndag så vet vi varför, typ!

Kvällen tillbringades för 3:e dagen på raken på brukshundklubben, där vi körde en genomgång och utbildning/träning med funktionärer inför den inofficiella agilitytävlingen om några veckor. För att de skulle få träna på tidtagning m.m. så sprang jag, B, M och M några lopp med respektive hundar. Först skulle jag köra Otto men det gick inget vidare när husse B stod på plan, så då bytte vi - jag agerade domare och husse körde sin egen hund.

Innan vi stack ut till klubben fick jag göra en akuträddning av några av mina plantor. Sådde ju en del fröer för ett par veckor sedan och attans vad majsen och pumpaplantorna har växt! De slog i taket på minidrivhuset och har nu fått flytta ut till krukor istället. Var jag nu ska få plats med alla krukor är en senare fråga. Men det är ju så roligt med odlingar!

Om en stund ska jag iväg på "friskprofil" hos företagshälsovården. Denna föregås av ett frågeformulär med diverse frågor som ska besvaras sanningsenligt. Ibland är sånt inte helt lätt kan jag känna - för vissa gånger stämmer jag ju inte in på något av svarsalternativen! Sist jag gjorde en sån här grej var för typ... 6-7 år sedan, hos min förra arbetsgivare. Senast det gjordes här var jag anställd för så kort tid så jag "räknades inte" (läs: fick inte förmånen). Den gången - för 6-7 år sedan - påpekade "konsulenten" att jag måste sluta jämföra mig med elitidrottsmän när det gäller fysisk aktivitet. Jag tyckte ju inte att hundpromenaderna var så mycket att hänga i julgran som motion - men jämfört med en soffpotatis så är det ju det, så jag befanns den gången vara i hyfsad fysisk form, kanske skulle jag köra lite styrketräning vilket jag också gjorde ett tag efter det, på den arbetsplatsen fanns det nämligen en enklare gym i källaren, mycket praktiskt. Dock borde jag äta mer frukt och grönt. DET gäller fortfarande, tyvärr... Jag vet att jag borde, men har så svårt att få det gjort, tyvärr! Grönsaker har jag nog lyckats lära mig att äta dagligen men frukt är av någon anledning ett problem. Jag vet inte riktigt varför?!

Jo och så roade jag mig med att läsa min egen blogg häromdagen. Vad sysslade jag med för ett år sedan... Jo det var DM-spår och snigeljakten inleddes vid den här tiden. I år har jag ju satt ut "betesstationer" för sniglarna men det börjar nog bli dags att gå en runda på kvällarna och leta efter de slemmiga djuren också.

Inga kommentarer: