måndag, april 28, 2008

Jag överlevde...

... helgens högrespår. Egentligen vet jag inte vad jag "stressar upp mig" över för jag har ju haft I som stöttning, rutinerade spårläggare, en ny och entusiastisk mottagare, siffervisare/domarskrivare blev klart i torsdags/fredags... Tack till alla funktionärer i alla fall, utan dessa står man sig ju slätt! Köket är ju inte minst viktigt också!

Arrangemangsmässigt så flöt helgen på helt OK. Rent tävlingsmässigt för deltagarna var det nog lite... sämre. Inga uppflyttningar alls. I lördags hade vi med oss ETT ekipage tillbaka till klubben för lydnad. Igår söndag blev det 3. Gårdagens vinnare var väl den som var närmast uppflytt, 7 sura poäng på totalen saknades. Viss risk finns nog att han själv orsakade den poängförlusten - när tungapporten skulle placeras ut så släppte han den bara rakt ner, vände och gick - och såg inte att den ställt sig på högkant! Hunden som inte alls var van vid detta jobbade och jobbade innan den till slut fick med sig apporten in. Möjligt att de 7 poängen "rök" där.

Ganska trött blir man ju av en sån här helg, men jag har ändå lyckats orka/hinna tvätta och städa lite... B var ute och vakade på vildsvin natten lördag-söndag, sen jagade jag ner honom som skytt till platsliggningen på klubben på förmiddagen igår. I lördags sköt jag själv - I fick placera ut ekipagen (det kvarvarande tävlande + ett extra, det ska ju helst vara 2 hundar i gruppen).

Som vanligt vid såna här tillfällen är det ju de egna hundarna som blir "lidande". Otto fick dock roa sig med lite vattenapportering igår på em. Hampus... ska jag nu börja intensivköra "rutan" med (igen, med tävlingsledare för det verkar ju gå i baklås när det står nån på plan) så kanske jag kan tävla på hemmakvällstävlingen i juni. Är lite sugen på att testa Otto på ett vanligt appellspår och se vad som händer - jag är rätt övertygad om att han skulle markera pinnarna, faktiskt!

Inga kommentarer: