onsdag, april 16, 2008

Kontorshundar

Idag har jag hundarna med på jobbet. Det är lite logistikproblem i eftermiddag pga byggnadsarbete och spårförberedelser så det enklaste blev till slut att de fick följa med mig till kontoret och så åker vi direkt härifrån till spårskogen ikväll. Husse ska jobba på sitt "vanliga jobb" idag på dagen men tänker ägna hela kvällen åt det egna bygget som det låter. Det är väl inte så där väldigt positiva tongångar över att jag just nu lyser med min frånvaro hemma väldigt mycket pga spårtävlingen. Men det kunde jag ju inte veta när jag lovade ställa upp på den, att vi skulle börja bygga just NU!? ;-)

Gossarna har just nu slagit sig till ro för det händer ju inte så mycket här, de blir lite uppstimmade när de kommer till "ny" miljö så den första kvarten är ganska jobbig när de ska kolla av hela rummet. Lite extra jobbigt är ju att jag vet vad som händer när det börjar röra sig folk i lokalerna - det är en liten "glasvägg" ut mot korridoren bredvid dörren till mitt och chefens rum (han är på annat håll idag, försöker undvika att ta hit hundarna när han är här, dels är han lätt allergisk och dels blir det ännu stökigare när vi är två som ska röra oss in och ut genom dörren - för att inte tala om alla besökare...) och jag sitter så till att i stort sett alla passerar förbi dörren/glasväggen. Visserligen är det en avdelning på det här våningsplanet som är på studieresa så förhoppningsvis blir det lite lugnt ändå.

Igår var jag med och håll fortsättningsagilitykurs, det är flera ekipage som är riktigt duktiga!! Igår fick de börja öva på byten, vi satte upp 2 olika kombinationer där de skulle börja röra sig. Kul när polletten ramlar ner och mattarna (det är bara kvinnor/tjejer i den här gruppen) kommer på vad som händer när de rör sig för snabbt/för långt etc. Efter fikat blev det klätterhinder, bytesövning och en kombination med slalom. Mattarna var ganska trötta när det var slut för dagen, för de fick köra rätt mycket...

När kursen var slut körde jag våra hundar lite (B var ju hemma och fortsatte med bygget, det är verkligen totalt kaos på vår tomt just nu) på de kombinationer vi hade efter fikat. Otto är ju jätteduktig även om han "flippade ut" lite vid ett par tillfällen och tog lite extra rundor. Han får ju inte ens vara lös hemma på tomten just nu eftersom vissa grindar är avlyfta, så det är mycket spring i benen där! Hampus var väl som vanligt - lite "jaha"... Jag börjar undra om en del av hans agilityproblem ligger i att han helt enkelt har lite dålig kondis?! Nåja, det ska vi nog råda bot på nu när jag har kommit igång och börjat springa lite - med båda hundarna!

Jag passade också på att fortsätta jaga folk som kan vara spårmottagare och nu börjar det kanske lossna lite. Håll tummarna för att jag verkligen får till det! Annars, om någon är sugen på en stund i skånska skogar nästa helg, är ni välkomna att anmäla intresse... Tyvärr kan jag ju inte erbjuda någon fri resa till Skåne så jag räknar inte med att några av mina stockholmskompisar anmäler sitt intresse direkt. Men skulle ni ha vägarna förbi nästa helg så...

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tyvärr är är jag bortrest när helg, annars hade jag SJÄLVKLART kommit. ;-)

Anonym sa...

Men jösses, jag kan inte stava längre. Det ska stå "nästa helg" och inget annat. *suck*

Unknown sa...

Och jag är i fel land, som vanligt...