onsdag, april 09, 2008

Rulltrappan fungerar i alla fall...

Puh... vilka dagar!


Idag har jag varit i Växjö på möte å tjänstens vägnar och det gick väl bra. Ända tills tåget blev stående i Alvesta på hemvägen. "Ca 10 min försening pga enkelspårsdrift". Jahaja... mitt byte i Hässleholm hängde på 6 minuter, och det gick alltså åt skogen. Hemma 2 timmar senare än normalt. Fördelen (?) med detta är ju 2 plustimmar på flexen - eftersom kontoret ligger i just Hässleholm så kunde jag ju traska upp där och läsa lite mail m.m. medan jag väntade på nästa tåg. Bor man på landet så är timmestrafik "ofta". Det ni, kamrater med tunnelbana, pendeltåg och annat i storstadsområden. De har i alla fall fått fart på den rulltrappa som stått stilla i nån månad - minst - på stationen i Hässleholm, därav rubriken.


Kvällen har jag ägnat åt att uppdatera en hemsida. Visst, det är ganska roligt, men mycket pyssel - och det tar tid...

Igår var det lottning inför spårtävlingen den 26-27 april. Jag ska vara biträdande tävlingsledare i högre klass - och blev naturligtvis inryckt även i sekretariatet när det började trilskas med PM och annat. Jag är lite orolig för att den nya versionen av programmet är lite buggigt... Får kolla lite på detta någon kväll när jag ändå är på klubben. Tjänstgörande tävlingssekreterare lär ju få ett totalt bryt om det inte fungerar som det ska på tävlingsdagen. Jag var på klubben i ganska exakt 4 timmar och hann då också med att träffa spårläggarna... Direkt från jobbet och dit (vid 17-tiden) och körde hem kl. 21. Det är tur att hundarna har en husse såna här dagar!

I måndags höll B agilitykurs och efter en liten stund ringde han på mobilen och - ville ha ut mig på plan?! Principen är normalt den att vi undviker att hålla kurs ihop... Visserligen har vi samma uppfattning om hundträning, men det finns andra saker som gör att "för husfridens skull" så hävdar (åtminstone) jag att vi ska undvika att hålla kurs tillsammans. Nu var det i alla fall en liten hund som var extremt rymningsbenägen så jag fick köra lite extra med det ekipaget för att få ordning på kontakten mellan hund och (lill-)matte. Med godis kommer man långt, säger jag bara! Sen fick jag också roa mig med att hålla upp släpet på platta tunneln - B har ju lite problem med ryggen emellanåt så det är ju faktiskt lite onödigt att han ska vika sig dubbel när det inte behövs. Även att "rycka undan godisskålen" är jag kompetent till vid "framåt" övningar när hunden springer vid sidan av hinder... Det är roligt med kurs när deltagarna verkar vara intresserade och verkligen vill lära sig! Flera av hundarna var också riktigt duktiga och då var det här bara 4:e kurstillfället!

"Att göra"-listan är skriven och avbockandet är påbörjat...

Inga kommentarer: