torsdag, april 17, 2008

Lite av varje...

Så där - då släpper jag i alla fall det där elitspåret... Igår var jag ute med M som tar över som spårläggare. Roligt med en person som verkligen är engagerad och vill lära sig! Vi drog om några sträckor, snitslade för apporter och mätte ordentligt (med mäthjul!) så nu är spåret så gott som klart. Jag drar mig tillbaka och M går det minst en gång till innan tävlingen så att han har koll på läget. Det tog nästan 2 timmar att gå igenom spåret igen och tyvärr betydde det att de egna hundarna blev lite lidande = inte fick göra så mycket... Men de var nog ganska trötta efter en heldag på mattes jobb! Det kostar på att ha koll på allt...



Ikväll ska jag försöka fortsätta jaga möjliga spårmottagare. Dels har jag ett par stycken jag inte fått tag i och dels är det ett par som skulle ringa mig... Och så är det ju dessutom "fri träning" på klubben så då kanske man kan hitta någon lämplig person där.



Det här betyder tyvärr att det inte blir så mycket löpträning just nu så beslutet att inte ens anmäla till Göteborgsvarvet i år var helt klart klokt. Jag satsar på Tjejmilen istället!



Kan någon (gärna rökare, eftersom jag vet att här är en del sådana som läser) förklara för mig varför så många rökare släpper sina fimpar där de "går och står" - eller klämmer ner dem i en plantering eller så...?? På vägen från parkeringsplatsen till det ställe där jag idag ska vara på möte, passerade jag en blomlåda modell större. Full med fimpar...

2 kommentarer:

Unknown sa...

Tack det undrar jag också! När vi var ute och reste tvingade jag ofta D att bära med sig fimparna i fickan tills vi hittade en soptunna, men det var inte värst poppis... Kan man ju förstå, brallorna stinker fimp, men tänk på naturen då! :/

Anonym sa...

Käner mig manad att svara...

Det undrar jag också? Är jag i skogen eller på klubben tar jag alltid med mig fimparna. Likaväl som man kan stoppa tillbaks en "halvrökt" cig i paketet kan man ju stoppa tillbaks en "helrökt" och tömma på lämplig plats. Däremot, är jag i stan eller någonstans där det sopas regelbundet så kan jag faktiskt stampa ner den på backen. Sen undrar jag varför t ex restauranger och andra inrättningar inte kan tillhandahålla lämplig avstjälpningsplats utanför dörren? Tror de att folk ska röka mindre om det inte finns någonstans att göra av fimpen? Det leder ju bara till att de får städa oftare utanför entrén.