tisdag, april 15, 2008

Vatten över huvudet

... har jag en tendens att ta mig allt för ofta börjar jag känna. Just nu är det lite mycket!
Igår började bygget hemma "på riktigt" vilket betyder att B är hårt engagerad i det projektet med allt vad det innebär, i synnerhet rördragningen. Detta fick till följd att jag fick rycka in som vikarie för honom på nybörjaragilitykursen på kvällen. Det gick väl bra, lite tur i oturen ändå att jag var med redan förra veckan som assistent och har lite koll på vad hundar och förare kan! De är faktiskt riktigt duktiga med tanke på att det bara var 5:e gången och att det är en nybörjarkurs! Flera hundar söker verkligen ingången i slalom t.ex.!!

Sen är jag ju då assistent åt M som håller fortsättningsagilitykurs också vilket betyder att det blir en kväll på klubben idag med.

Utöver detta har jag då högre-spåret om ett par veckor som jag är bitr. tävlingsledare för. Där gäller det att få grepp på läget med spårläggare, mottagare osv. Appellen i höstas var ju så mycket enklare på det sättet - inte lika mycket folk att hålla reda på eftersom förarna går sina egna spår! Behöver åka ut i markerna med både tävlingsledare, spårläggare och mottagare känner jag just nu... Ska jaga mottagare idag, fick ett par namn igår från en spårkurs som började.

Sen så är det ju då "mitt" spår till eliten som jag ska lämna över till en ny spårläggare, det tar ju också lite tid i anspråk.

Utöver detta så är det ju då våra egna hundar som just nu mer eller mindre ligger helt på mitt ansvar eftersom B ägnar sig åt bygget på heltid och mer därtill. OK, när jag var singel så var det ju likadant dvs det var jag som gick alla promenader och skötte all träning. Men då var jag van vid den rutinen. Nu har det ju utformats andra rutiner under de här åren... Dessutom är vi lite "staketlösa" just nu, grindar som är bortlyfta osv för att maskiner och annat ska komma in på tomten, så det går inte ens att släppa hundarna lösa hemma på tomten.

På jobbet är det också fullt ös - såväl biljettsystemsprojektet som telefonin tar sin tid...

Jo, och så har jag skickat in ansökan till en nätbaserad universitetskurs på halvfart till hösten. Herregud, jag måste kompetensutveckla mig och försöka komma på vad jag ska bli när jag blir stor?!

Så det gäller just nu att hålla näsan över vattenytan!

Vadå? Födelsedag? Igår? Jag? Jovisst ja... Det var det ju också. "Kutymen" på mitt jobb bjuder att om det är någon som fyller år en måndag, ska det sjungas för vederbörande på "måndagsmötet". Det var väl det som gjorde att jag märkte att det var en annorlunda dag. Det var ju inte direkt nåt att fira. Jämnt - jovisst, delbart med två, ja!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ska jag skicka ner en flytväst med DHL? Låter som om du kunde behöva det. Inte pga dålig rördragning alltså, men ändå... ;-) Skönt att bygget är igång iaf, även om det är en jobbig period när det håller på.

Anonym sa...

Glömde ju säga ... GRATTIS. I efterskott. :)

Lime sa...

Jag säger som Lotta. Grattis en dag för sent... Vilket år som helst ska jag börja komma ihåg det... ;)

Bibbi sa...

Jag tackar för efterskottsgratulationerna.
En flytväst vore inte fel just nu tror jag...