lördag, april 12, 2008

Intensiva timmar!

Ja, så kan man sammanfatta mitt besök i storstan...

Flyget från Skåne skulle gå 09.25 igår - började bra med 20 min försening. Pust. Nu hade jag ju ingen tid att passa så det gjorde ju inte så mycket. Sen reste jag ju med incheckat bagage, den resväska som normalt sett brukar vara lagom för ca 1 vecka... Det var fullständigt medvetet för jag vet hur det brukar bli. Dels handlar man lite på mässan, dels är det alltid något jag ska ha med mig från föräldrahemmet. Jag har ju fortfarande grejor där som aldrig har "flyttat hemifrån" och även en del saker som hamnade där när jag flyttade ner till Skåne - sånt som inte riktigt får plats här. Ännu...

Besöket började med lite fika hos föräldrarna och sen tog jag och mamma bilen och åkte till Stockholmsmässan i Älvsjö. Lite drygt 2 timmar travade vi runt i mässhallarna. Först tittade vi - sen handlade vi. Snacka om strukturerat mässbesök - jag kryssade för i mässkatalogen varje gång vi hittade nåt vi "kanske" ville köpa...! Så efter att ha gått runt, kunde vi sen lätt hitta tillbaka dit det fanns saker att köpa. Efter de dryga 2 timmarna var vi ganska mätta på montrar med diverse trädgårdsprylar, plantor osv och körde hemåt igen. Min käre fars påpekande att "kom nu ihåg att här är rusningstrafik" innan vi åkte... tja, vi hann uppenbarligen hem precis före den! Det rullade på hyggligt hela vägen.

Väl åter hemma blev det en löprunda för min del. Härligt att få springa i skogen på riktigt. Det är ju lite dåligt med terrängrundor här i trakterna på hemmaplan i Skåne.

Kvällen tillbringades hos min bror och svägerska, där vi fick (åtminstone för min del) årets första grillmiddag! Mumsigt! Även svägerskans föräldrar och hennes ena syster med son och barnets far, var på plats. Trevligt!

Eftersom jag är morgonpigg så blev det en shoppingtur idag på förmiddagen också. Jag behöver en vårjacka/-kappa men det var tusan så svårt det är att hitta något snyggt till "rätt" (läs - inte över 500 kr, jag är snål) pris. Fastnade istället i ett reaställ och fick fatt i ett par jeans och en topp för totalt 119 kr. SÅN shopping gillar jag! Sen blev det ett par "vanliga" svarta byxor och lite annat smått o gott också.

Har rotat lite bland mina gamla prylar också och tja, det finns onekligen en del som går att kasta. Får bli ett projekt för semestern, det brukar ju bli några dagar hos föräldrarna då också.

Flyget hem - ja, nu får jag ta tillbaka det där jag skrev före jul om att jag aldrig mer skulle flyga med ett visst bolag!! Vi lättade t.o.m före utsatt avgångstid!!

B och hundarna hade varit på jaktmarkerna och gått en rejäl runda idag så det var ganska trötta gossar som mötte mig när jag kom hem.

Imorgon ska jag visa mitt spår från ifjol för årets spårläggare... och så ska vi försöka få bort en gran som ligger ivägen på högre-markerna. Pust. Ingen rast, ingen ro. Men det känns ändå som att det här 1½ dygnet var bra - tänka på annat och göra annat är en bra energigivare ibland!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vi får nog ta den där köpa vårjacke-kursen ändå. ;-) När och var?

Bibbi sa...

Ja den skulle jag ju verkligen behöva!! Jag var onekligen nära i lördags men kom liksom inte till avslut...