tisdag, april 01, 2008

Tydligen inte saknad?

Det verkar ju inte vara så många som saknar mig när jag inte skriver här...

Jag har i alla fall inte tagit någon officiell time-out den här gången, frånvaron nu beror på tjänsteresa. Jag är alltså i England igen. Det var lagom kul (inte) i söndags när vi kom till Kastrup och redan efter säkerhetskontrollen fick klart för oss att planet var (minst) 1½ timme försenat...

Det är mer tester som gäller den här veckan. Jag är bara med måndag-onsdag, flyger hem igen torsdag morgon. På fredag är det nämligen styrgruppsmöte i "paraplyprojektet" som jag kallar det (officiellt heter det "Handlingsprogram SFD") och där är jag - sekreterare... Och på torsdag kväll är det styrelsemöte i brukshundklubben och det kan jag ju inte missa.

Igår kväll efter avslutade tester var jag och kollegan L ute och åkte DLR, bitvis guidade av H med make. Lite nördig är man ju när man fotograferar biljettautomater, "check-in" utrustningar, tåg och annat. Yrkesskada, kallas det väl. DLR påminner hyfsat mycket om det system vi har i Skåne när det gäller tåg, ett "öppet" system utan grindar/spärrar, vilket gör det extra intressant ur vårt perspektiv. Att titta på tunnelbanan är ju inte så givande då det är helt andra förutsättningar än vi har i Skåne.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Klart jag har saknat dig. Började definitivt tröttna på påsklänken. ;-)

Anonym sa...

Säger som Lotta, saknade dina inlägg varje dag när jag tittade in, bara påsklänken och den hade jag hunnit med för ett tag sedan. Hoppas du har det trevligt i London och inte bara jobbar.
Ia

Anonym sa...

Säger som Lotta, saknade dina inlägg varje dag när jag tittade in, bara påsklänken och den hade jag hunnit med för ett tag sedan. Hoppas du har det trevligt i London och inte bara jobbar.
Ia

Unknown sa...

Haha, vi mailade ju friskt ändå så jag visste ju mycket väl att du levde och hade det bra :)

Anonym sa...

Saknar dig! Var är du? ;-)