tisdag, juli 15, 2008

Förkovran

Jag har sökt några deltids-distanskurser på universitetsnivå till hösten. Någonstans fick jag för mig att det är dags att förkovra sig lite. Problemet är nu bara att jag har kommit in på allt jag har sökt - och jag har inte tänkt läsa motsvarande 1½ heltid samtidigt som jag jobbar! Så nu måste jag bestämma mig - vad vill jag läsa... Det är ganska god spridning på mina kursalternativ så det blir till att fundera lite.

Samtidigt konstaterar jag att jag hade mer än gärna varit hemmafru... Nåja, ärligt talat tror jag att jag skulle blivit uttråkad så småningom men just nu känns det helt OK att ägna dagarna åt att sköta hundarna och hemmet på heltid! Och en liten smula löpträning också...

Idag har jag och Otto sprungit dryga 5 km och det kändes utmärkt bra - snacka om att bli "hög" på endorfinerna! Strax ska jag och hundarna sticka till skogs på en prommis - just nu står det matbröd i ugnen på gräddning så jag väntar bara på att det ska bli klart! Husse bygger och snickrar och sliter...

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej hopp, nu har jag läst ikapp mig här också. Det var värst vad huslig du är på semestern. :)