tisdag, juli 01, 2008

Det som göms...

... nä, inte i snö men väl här hemma! Igår ägnade jag ju en stor del av dagen åt att städa - det har ju blivit lite si och så med den saken de senaste veckorna. Dvs det värsta har väl hållits efter, men en del annat har blivit försummat. T.ex. har det byggts upp en hög på soffbordet av - som jag trodde - gamla dagstidningar och reklam. Vis av en gammal erfarenhet så plockar jag dock alltid igenom sådana högar innan de förpassas till pappersinsamlingen - och ser man på, i denna hög låg senaste medlemstidningen från Månadens Bok. Ja, jag gick på ett sånt där värvningserbjudande - köp 2 böcker för 9,90/st (eller något ditåt), för en tid sedan. Den här månaden var dock månadserbjudandet högintressant och dessutom har de en pocketrea! Ser ut som en tanke nu när jag har semester...

Igår var det mer hönsgård med klubben, idag börjar det verkligen kännas i kroppen. Och då har jag ju som sagt kört den "lätta" delen av jobbet!

Idag ser vädret lovande ut, åtminstone så här tidigt, så det kanske går att överväga att sätta sig i solen med ett korsord eller så en stund. Tyvärr har vi ju fortfarande inget fungerande staket så det känns inte lika kul att vara ute när det betyder att hundarna måste vara i koppel eller i hundgården. Vi har INTE strikt "tomtlydnad" på dem nämligen utan skulle tillfälle bjudas så är jag övertygad om att åtminstone Otto gärna skulle utforska omgivningarna på egen tass. Hampus är väl mer hemmabunden - där matte är, där vill han vara. Däremot har vi normalt sett ett rejält staket - men just nu är inte bara en utan två av våra grindar avhängda, och det är dessvärre inte "bara" att hänga dit dem, den ena är nämligen jättestor...

Inga kommentarer: