söndag, juli 13, 2008

Hopp-skutt

Pga bygget har vi ett par av grindarna avhängda och därmed är inte tomten ordentligt inhägnad = hundarna får inte vara lösa... Vi har alltså inte någon "strikt tomtlydnad" på dem. Hampus är väl inte så rymningsbenägen men Otto skulle nog gärna utforska grannskapet om tillfälle erbjöds och vi tycker det räcker med en av grannarnas hundar som emellanåt är "i trädgården". Frågan är bara vems trädgård... ;-)

Idag hängde vi i alla fall tillbaka nämnda grindar och grabbarna har fått vara ute med mig i ett par timmar medan jag gallrade grönsaksodlingarna och rensade ogräs. Detta var eftersatt redan innan vi åkte på semester och HEJ vad det växer på en vecka!! Medan jag satt med näsan i grönskan roade grabbarna grus sig kungligt med att jaga varandra, hoppa och skutta i grönskan. Som kalvar på grönbete. Skönt att de fått tillbaka sin trädgård och rastgård - om än bara för en kortare period tyvärr... Nån gång ska väl plåtslagaren dyka upp och då får vi nog hänga av grindeländet igen. Just nu är det alltså två ganska slagna hjältar här hemma.

Husse har noterat att spenaten har mognat och beställt (!) stuvad spenat... Hmm... som om det skulle vara nåt jag visste per automatik hur man lagar?! Tack H för recepttipset på nätet!

Igår kväll konstaterade jag att vapenvilan i trädgården är över. Sniglarna är tillbaka. Inte så konstigt med tanke på att det regnat massor den senaste veckan. Hittade bl.a. ett gäng alldeles för nära mina dahlior. För att inte tala om attacken som pågick på den stackars Toppklockan. Nu får det bli ett varv varje kväll och försöka hålla beståndet på en sansad nivå. Och hoppas på lite torka och värme igen, kanske?! Två veckor kvar av semestern så det vore inte fel med lite vackert väder, sitta i en solstol och läsa en bok och slappa...

Inga kommentarer: