onsdag, juli 30, 2008

800 grader...

Ja riktigt så varmt är det ju inte, men igår när jag kom hem från jobbet (och i måndags också) var det 30 grader - i skuggan. Idag är det "bara" 27...

Det är med andra ord inte lätt att göra så mycket "vettigt" gjort. I måndags skulle jag ha tränat lydnad med B men vi bestämde oss för att stryka den planen, det enda som hade gått att träna var nog platsliggning...!

Igår jobbade jag hemma och lyckades klämma in ett löppass i programmet innan hettan slog till ordentligt. Det gick väl hyggligt, får man säga. Hundarna får inte så långa promenader när vi kommer hem från jobbet - det känns inte bra att gå några längre sträckor med dem när det är så här varmt. Det får bli lite förlängda rundor senare på kvällen istället...

På jobbet har det ju då gasat igång lite smått - jag hade "bara" 217 olästa mail att ta hand om i måndags. Nu var väl åtminstone hälften av dem sånt som jag fått "för kännedom" och bekräftelser på mötesbokningar som jag skickade ut före semestern, så det var ganska hanterbart ändå. En rolig grej, som även kräver åtgärder, är att jag nu ska få agera utbildningskoordinator i projeket under hösten. Spottar i nävarna och tar tag i uppgiften! Samtidigt har jag en gammal surdeg liggande. Utvärderingarna av fjolårets testverksamhet i Ängelholm, har aldrig blivit sammanställda. Detta landade till slut på mitt bord, och min plan var att det skulle bli gjort före semestern, men så kom det ju mer tester "i vägen". Så nu håller jag på med det också - och jisses säger jag... Förstår att det inte blivit gjort tidigare, för att gå igenom ett 80-tal enkäter med 36 frågor i varje är ingen sinekur - emellanåt är det rent ut sagt skittråkigt. Snart är jag igenom högen! Ovanpå detta är det ju också diverse manualer och utbildningsdokument som ska hanteras. Så sysslolös, det är jag INTE. Men än så länge går det i ett hanterbart tempo. Det är ganska skönt att komma tillbaka medan det fortfarande är många andra som har semester, det är liksom lättare att komma i fas då, tycker jag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja jösses... själv kommer jag landa i ett totalt kaos på måndag där ALLA varit igång i två veckor redan. Annars är det skönt som du säger, att vara tillbaks lite före.