torsdag, juli 24, 2008

Högtryck!

Nu går jag verkligen in på slutspurten när det gäller semestern och lagom till det kommer sol och värme. Nu är jag ju inte överdrivet förtjust i att ligga på stranden och "pressa" men det är rätt skönt att sitta i en solstol, lite i skuggan, och läsa en bok eller lösa korsord.

Igår var det lydnadsträning igen med B&B, återigen hjälptes vi åt att kommendera varandra och det är precis vad jag och Hampe behöver! Det gick lite bättre med fria följet, rutan funkade riktigt bra, apporteringen hamnade vi återigen i det där "nä nån annan har haft den före mig" och fjärren var också "så där". Men det känns ändå bra att träna lite mer strukturerat.

När vi kom hem från klubben åt jag lite lunch och sen var planen att ta en prommis med hundarna. Dock hände något märkligt - jag slocknade som ett utblåst ljus på soffan?! I över en timme?! Vet inte varför men tydligen var jag trött! Så promenaden blev något försenad och sen blev det ett joggingpass på det. Eller jogging - körde lite intervaller pulsen kom upp rejält.

På kvällskvisten hann jag även med att ta ett varv med "snabeldraken" - det blir väldigt mycket mer hundhår överallt nu när hundarna är inne mer än vanligt...

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag skulle vilja kalla det ordentlig avslappning! Sov på du - fast jag tycker ju det är skönare i solstolen än i soffan... :)