lördag, juli 26, 2008

Mentalt slut

Ja, det blir man faktiskt efter att ha dömt ett 20-tal freestylehundar i olika klasser! Det är nämligen vad jag har roat mig med nu i eftermiddag, domaruppdrag hos Oxie HU. Som alltid välorganiserade tävlingar och det är kul att se att startfälten förändras lite, det är inte bara "samma som vanligt" som kommer till start. Den här gången hade de "gästtävlande" från Danmark och det dyker alltid upp lite andra saker i icke-svenska program. Inte minst känns det som att de svenska ekipagen är väldigt försiktiga med att använda rekvisita i programmen - alltså olika prylar som fyller en funktion i programmet. Uppenbarligen har vi inte den kulturen i svensk freestyle?

Varmt är det och vi satt mitt i solen så nu är mina armar i alla fall solbruna, tur att jag har varit ute lite tidigare i veckan, annars hade jag fått leta rätt på solkräm innan jag åkte. Hade tryckt ner en keps på huvet så näsan klarade sig från att bli röd som ett stoppljus.

Gårdagens plan på att tvätta bilen höll faktiskt. Körde ner till kommunens huvudort och testade det här med sån "självtvätt" med högtrycksspruta osv. Jodå, ren vet jag inte om jag ska kalla bilen men klart renare. OK, sen körde jag inte HELA programmet heller utan en snabbvariant och då blir det väl som det blir. Killen i båset bredvid var där när jag kom och höll fortfarande på när jag körde, hans bil blev säkert renare än min!!

Inga kommentarer: